پانسمان پليمري براي ترميم جراحت توليد شد

کد خبر: 10305 تاریخ انتشار: 1398/08/27 12:19:07
نمایش: 1147
اخبار
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد يگانه استاد تمام پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران و مجري طرح زخم پوش هاي پليمري گفت: پوست بزرگترين و وسيع ترين ارگان بدن است که عملکردهاي مختلفي مانند تنظيم رطوبت بدن، کنترل دماي بدن و ... را برعهده دارد که اگر اين عوامل مختل شوند، بدن با مشکلات عديده اي روبرو خواهد شد. يگانه با بيان اينکه از اين رو توليد زخم پوش هايي که در عملکرد پوست بدن تاثير منفي نگذارند، از اهميت بالايي برخوردار است، اظهار کرد: در همين راستا درصدد آمديم تا زخم پوش هايي براي کمک به ترميم ضايعات و جراحات پوستي را توليد کنيم. وي با بيان اينکه از مرحله طراحي تا توليد اين زخم پوش ها را خودمان بر عهده داشتيم و اکنون دانش فني آن را بدست آورده ايم، خاطر نشان کرد: به تازگي آزمايش هاي ما روي اين محصول به اتمام رسيده است.
پانسمان پليمري براي ترميم جراحت توليد شد

محققان پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران موفق به توليد زخم پوش هاي پليمري شدند که انواع جراحات با دوره هاي مختلف را ترميم مي کند و خاصيت ضد باکتري و قارچي دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد يگانه استاد تمام پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران و مجري طرح زخم پوش هاي پليمري گفت: پوست بزرگترين و وسيع ترين ارگان بدن است که عملکردهاي مختلفي مانند تنظيم رطوبت بدن، کنترل دماي بدن و ... را برعهده دارد که اگر اين عوامل مختل شوند، بدن با مشکلات عديده اي روبرو خواهد شد.

يگانه با بيان اينکه از اين رو توليد زخم پوش هايي که در عملکرد پوست بدن تاثير منفي نگذارند، از اهميت بالايي برخوردار است، اظهار کرد: در همين راستا درصدد آمديم تا زخم پوش هايي براي کمک به ترميم ضايعات و جراحات پوستي را توليد کنيم.

وي با بيان اينکه از مرحله طراحي تا توليد اين زخم پوش ها را خودمان بر عهده داشتيم و اکنون دانش فني آن را بدست آورده ايم، خاطر نشان کرد: به تازگي آزمايش هاي ما روي اين محصول به اتمام رسيده است.

اين محقق با بيان اينکه اکنون درصدد هستيم اين زخم پوش ها را در مرحله کلينيکي آزمايش کنيم، گفت: زخم پوش هاي پليمري با توجه به خواص خود قابليت ايجاد شرايط بهينه براي ترميم انواع زخم ها در دو دسته عمومي زخم هاي با ترشحات کم و زخم هاي با ترشحات زياد را فراهم مي کنند.

يگانه افزود: اين زخم پوش ها به دليل استحکام مکانيکي مطلوب در شرايط متفاوت در طول زمان بازسازي بافت پوست مي تواند باعث محافظت فيزيکي پوست آسيب ديده در برابر فشارهاي فيزيکي خارجي شود.

وي در خصوص ديگر ويژگي هاي اين زخم پوش هاي توليدي در پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي گفت: زخم پوش هاي پليمري به دليل انطباق پذيري بالاي خود قابليت شکل گيري متناسب با مورفولوژي اندام هدف را دارند و باعث محفوظ ماندن بافت زخمي از ميکروارگانيزم هاي خارجي مي شوند.

به گفته يگانه، همچنين اين زخم پوش با کنترل ميزان جذب آب و ميزان تبخير بخار آب موجود در ترشحات زخم باعث ايجاد و حفظ محيط مطلوب مرطوب در موضع زخم مي شود.

وي خاطرنشان کرد: اين زخم پوش هاي توليد شده به دليل ويژگي ميکروب‌کشي قوي خود محيطي عاري از ميکروب را براي بافت در حال رشد ايجاد مي کنند که اين عوامل باعث افزايش سرعت نسبي ترميم زخم پوستي مي شود.

استاد پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي با بيان اينکه اين زخم پوش ها بر اساس روش هاي استاندارد نيز مورد ارزيابي قرار گرفته اند، گفت: زخم پوش هاي پليمري براي ترميم و نوآرايي بافت پوستي تحت شرايط برون تني و درون تني در مدل حيواني موش صحرايي و در مقايسه با نمونه هاي تجاري مورد مطالعه قرار گرفته اند.

وي با بيان اينکه کارآزمايي باليني اين زخم پوش ها در مدل انساني در دستور کار قرار دارد، گفت: ميزان جذب آب و نفوذپذيري بخار آب با قابليت جذب ترشحات متفاوت از ديگر ويژگي هاي اين زخم پوش ها محسوب مي شود.

به گفته وي، زخم پوش هاي توليد شده براي گستره وسيعي از زخم ها با ميزان ترشحات مختلف مشخص شده اند.

اين محقق پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي با تاکيد بر اينکه زخم پوش هاي پليمري که اکنون آماده ورود به کارآزمايي باليني هستند نمونه داخلي ندارند، گفت: نمونه هاي خارجي اين زخم پوش توسط برخي کشورها به توليد مي رسند که با قيمت بالايي به بازار عرضه مي شوند از اين رو درصدد هستيم اين زخم پوش ها را با قيمت مناسبي در دسترس مردم قرار دهيم.

يگانه با بيان اينکه براي بهبود يک زخم نيازي به تعويض چند زخم پوش پليمري وجود ندارد، گفت: از يک زخم پوش مي توان براي بهبود يک زخم در طول دوره استفاده کرد که اين مي تواند شرايط بهبودي در زخم را به وجود آورد.

وي با بيان اينکه اين زخم پوش ها به ساير بافت هاي بدن آسيب نمي رسانند، گفت: اين محصول ضدباکتري است و باکتري ها و قارچ هاي موجود در زخم را از بين مي برد.

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
7
امروز
33
دیروز
43
هفته
314
ماه
22109
کل
334020