هر آنچه که بايد در مورد رمز پويا بدانيد

کد خبر: 10319 تاریخ انتشار: 1398/09/23
نمایش: 1125
اخبار
به گزارش ايتپيا، اين روزها کلاه‌برداري اينترنتي با روش‌هاي مختلف برداشت غيرمجاز از حساب‌هاي بانکي در کشور بسيار گسترده شده و بسياري از کساني که اطلاعات کمي از روش‌هاي سارقان امروزي دارند، دچار ضررهاي هنگفتي شده‌اند. فرصت‌طلبي سودجويان، ناآگاهي برخي از همشهريان، اطمينان و اعتماد بي‌مورد و بسياري از اين قبيل موارد سبب مي‌شود که حساب بانکي افراد مورد تهديد قرار گيرد که البته بانک‌ها و پليس فتا براي بستن اين منافذ و آگاهي‌‎بخشي به مردم، تلاش‌هاي بسياري کرده‌اند. مطرح شدن رمز يک‌بار مصرف يا همان رمز پويا راهکاري براي رسيدن به امنيت در خدمات اينترنتي است. در مقابل رمز ثابت، رمز پويا قرار دارد و به معناي کلمه رمزي است که مي‌تواند فقط براي يک بار در تراکنش مورد استفاده قرار گيرد. با پوياسازي رمز دوم کارت‌هاي بانکي، احتمال سوء‌استفاده‌ از کارت به شدت کاهش مي‌يابد و دارندگان کارت‌هاي بانکي مي‌توانند به جاي استفاده از يک رمز دوم ايستا (ثابت)، در هر بار خريد اينترنتي يا پرداخت‌هاي نيازمند رمز دوم کارت، از رمز پويا که بانک در اختيارشان قرار مي‌دهد، استفاده کنند.

هر آنچه که بايد در مورد رمز پويا بدانيد

 استفاده از برنامه رمزساز، کد USSD و پيامک، راه‌هاي دريافت رمز پوياي کارت است.
هر آنچه که بايد در مورد رمز پويا بدانيد

به گزارش ايتپيا،  اين روزها کلاه‌برداري اينترنتي با روش‌هاي مختلف برداشت غيرمجاز از حساب‌هاي بانکي در کشور بسيار گسترده شده و بسياري از کساني که اطلاعات کمي از روش‌هاي سارقان امروزي دارند، دچار ضررهاي هنگفتي شده‌اند.

فرصت‌طلبي سودجويان، ناآگاهي برخي از همشهريان، اطمينان و اعتماد بي‌مورد و بسياري از اين قبيل موارد سبب مي‌شود که حساب بانکي افراد مورد تهديد قرار گيرد که البته بانک‌ها و پليس فتا براي بستن اين منافذ و آگاهي‌‎بخشي به مردم، تلاش‌هاي بسياري کرده‌اند.

مطرح شدن رمز يک‌بار مصرف يا همان رمز پويا راهکاري براي رسيدن به امنيت در خدمات اينترنتي است. در مقابل رمز ثابت، رمز پويا قرار دارد و به معناي کلمه رمزي است که مي‌تواند فقط براي يک بار در تراکنش مورد استفاده قرار گيرد.

با پوياسازي رمز دوم کارت‌هاي بانکي، احتمال سوء‌استفاده‌ از کارت به شدت کاهش مي‌يابد و دارندگان کارت‌هاي بانکي مي‌توانند به جاي استفاده از يک رمز دوم ايستا (ثابت)، در هر بار خريد اينترنتي يا پرداخت‌هاي نيازمند رمز دوم کارت، از رمز پويا که بانک در اختيارشان قرار مي‌دهد، استفاده کنند.

عمر رمز پويا حداکثر يک دقيقه است. آن دسته از مشترياني که از کارت‌هاي بانکي خود براي انجام تراکنش‌هاي مبتني بر کارت و بدون حضور فيزيکي کارت استفاده مي‌کنند بايد نسبت به فعال‌سازي رمز پوياي کارت‌هاي خود اقدام کنند. بنابراين در تراکنش‌هايي که با استفاده از پايانه‌هاي فروشگاهي يا خودپردازها انجام مي‌شود، نيازي به رمز پويا نيست.

روش فعال سازي: پوياسازي رمز دوم کارت‌هاي بانکي فقط و فقط توسط بانک صادرکننده کارت انجام مي‌شود و مشتريان هر بانک مي‌توانند براي اطلاع از روش‌هاي فعال‌سازي رمز پوياي کارت خود به شعب آن بانک مراجعه کنند. همچنين دريافت رمز پويا از طريق پيامک و يا راهکارهاي مبتني بر کدهاي دستوري (USSD) از ديگر روش‌هاي فراهم شده براي ارائه آن به مشتريان توسط بانک‌ها است. بانک مرکزي نيز با هدف نظارت و راهبري اين پيامک‌ها، سامانه هريم (هدايت رمزهاي يکبار مصرف) را از ابتداي دي‌ماه راه‌اندازي خواهد کرد.

فعال‌سازي رمز پويا هيچ‌گونه هزينه‌اي براي مشتريان ندارد. در همه بانک‌ها باجه‌اي به منظور ارائه خدمات الکترونيک در نظر گرفته شده و مشتريان هر بانک براي دريافت راهنمايي و خدمات مرتبط با رمز پويا مي‌توانند به اين باجه‌ها مراجعه کرده و خدمات دريافت کنند. همچنين در صورت بروز مشکل، مشتريان مي‌توانند اين مهم را از طريق روابط‌عمومي مديريت شعب هر بانک پيگيري کنند.

 

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
2
امروز
11
دیروز
65
هفته
357
ماه
22018
کل
334063