جزييات عرضه بلوک ۲۰ درصدي سهام يک پالايشگاه

کد خبر: 10339 تاریخ انتشار: 1398/10/24 10:45:43
نمایش: 1059
اخبار
سازمان خصوص سازي با انتشار يک اطلاعيه اعلام کرد که بلوک ۲۰ درصدي سهام پالايشگاه نفت لاوان متعلق به شرکت ملي پالايش و پخش با همکاري يک کارگزار بانکي در بهمن ماه عرضه مي شود. جزييات عرضه بلوک ۲۰ درصدي سهام يک پالايشگاه به گزارش اينپيا، جزييات اطلاعات منتشر شده حاکي از آن است که سازمان خصوصي سازي بلوک ۲۰ درصدي سهام پالايشگاه نفت لاوان متعلق به شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي را بطور عمده و شرايطي در بازار دوم معاملات فرابورس به فروش مي رساند و با اين اتفاق دولت از ترکيب سهامداري آن خارج مي شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ۲۲۸ ميليون و ۶۸۴ هزار و ۳۲۰ سهم در نماد «شاوان۴» روز شنبه ۲۶ بهمن از طريق کارگزاري بانک ملت عرضه مي شود. قيمت پايه عرضه افزون بر اين، در اطلاعيه اين عرضه آمده است که در واگذاري ۲۰ درصدي سهام پالايشگاه نفت لاوان، قيمت پايه هر سهم معادل قيمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از ۴۸۲۹۶ ريال کمتر نباشد، قيمت پايه کل معادل حاصل‌ ضرب قيمت پايه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱.۱ هزار ميليارد تومان کمتر نباشد و سپرده حضور در رقابت معا

جزييات عرضه بلوک ۲۰ درصدي سهام يک پالايشگاه

سازمان خصوص سازي با انتشار يک اطلاعيه اعلام کرد که بلوک ۲۰ درصدي سهام پالايشگاه نفت لاوان متعلق به شرکت ملي پالايش و پخش با همکاري يک کارگزار بانکي در بهمن ماه عرضه مي شود.
جزييات عرضه بلوک ۲۰ درصدي سهام يک پالايشگاه

به گزارش اينپيا، جزييات اطلاعات منتشر شده حاکي از آن است که سازمان خصوصي سازي بلوک ۲۰ درصدي سهام پالايشگاه نفت لاوان متعلق به شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي را بطور عمده و شرايطي در بازار دوم معاملات فرابورس به فروش مي رساند و با اين اتفاق دولت از ترکيب سهامداري آن خارج مي شود.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، ۲۲۸ ميليون و ۶۸۴ هزار و ۳۲۰ سهم در نماد «شاوان۴» روز شنبه ۲۶ بهمن از طريق کارگزاري بانک ملت عرضه مي شود.
قيمت پايه عرضه
افزون بر اين، در اطلاعيه اين عرضه آمده است که در واگذاري ۲۰ درصدي سهام پالايشگاه نفت لاوان، قيمت پايه هر سهم معادل قيمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از ۴۸۲۹۶ ريال کمتر نباشد، قيمت پايه کل معادل حاصل‌ ضرب قيمت پايه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱.۱ هزار ميليارد تومان کمتر نباشد و سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد حاصل ضرب قيمت پايه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱۱۰.۴ ميليارد تومان کمتر نباشد، تعيين شده است.
روند تاييد معامله
در همين حال، کارگزار خريدار ملزم است حداکثر طي ۲۰ روز کاري بعد از انجام معامله حصه نقدي معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله را بصورت نقد به حساب شرکت سپرده گذاري مرکزي واريز و تاييديه شرکت مزبور را به فرابورس تحويل دهد تا فرايند عرضه تکميل شود.
شيوه تسويه
در ادامه اين اطلاعيه ذکر شده است که باقيمانده ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله به صورت اقساط دو ساله با فواصل زماني ۶ ماهه و نرخ سود فروش اقساطي ۱۳ درصد است. همچنين تمامي سهام واگذار شده اعم از بخش نقدي و اقساطي از ابتداي واگذاري تا زمان تسويه نزد سازمان به عنوان وثيقه باقي خواهد ماند و حداقل معادل ۵۰ درصد مانده بدهي اسناد تضميني از خريدار دريافت مي شود.

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
2
امروز
1
دیروز
65
هفته
357
ماه
22018
کل
334053