انجمن ملي صنايع پليمر، مسئول رصد ميزان تقاضاي گريد هاي مختلف در بازار

کد خبر: 10355 تاریخ انتشار: 1398/11/14 15:28:41
نمایش: 1043
اخبار
کاهش سهميه خريد توليدکنندگان محصولات پليمري در سامانه بهين ياب موضوع نشست مشترک انجمن ملي پليمر مهدي صادقي نيارکي معاون وزير در امور صنايع بود. انجمن ملي صنايع پليمر، مسئول رصد ميزان تقاضاي گريد هاي مختلف در بازار به گزارش پايگاه خبري اينپيا، طي ماه هاي گذشته از سوي معاونت امور صنايع سازمان صمت، مقرر شد سهميه خريد محصولات پليمري توليد کنندگان داراي پرونده بهره برداري، اصلاح شود؛در اين شيوه ميانگين خريد اين شرکت ها در سال 96 و 97 مبناي سهميه بندي قرار گرفت؛ خوشبختانه علي رغم تغييرات و نوسان نرخ ارز، تقاضاي غير واقعي نسبت به گذشته بسيار کمتر شده است. پيرو صدور و ابلاغ اين بخشنامه، جلسه اي با حضور معاونت امور صنايع وزارت صمت و رئيس انجمن ملي پليمر و چند عضو از هيات رئيسه اين انجمن برگزار شد. مهدي صادقي نيارکي پس از استماع نظر اعضاي انجمن در خصوص قيمت گريدها و مواد اوليه در بازار، پيشنهاد داد تا انجمن ملي پليمر، مستندات قيمت هاي جهاني را بر مبناي مشخص و معتبر و نيز قيمت پايه بورس را به اين معاونت اعلام کند تا مغايرت احتمالي در سازمان حمايت از مصرف کننده و يا کميته تنظيم بازار پيگيري شو

انجمن ملي صنايع پليمر، مسئول رصد ميزان تقاضاي گريد هاي مختلف در بازار

کاهش سهميه خريد توليدکنندگان محصولات پليمري در سامانه بهين ياب موضوع نشست مشترک انجمن ملي پليمر مهدي صادقي نيارکي معاون وزير در امور صنايع بود.
انجمن ملي صنايع پليمر، مسئول رصد ميزان تقاضاي گريد هاي مختلف در بازار

به گزارش پايگاه خبري اينپيا، طي ماه هاي گذشته از سوي معاونت امور صنايع سازمان صمت، مقرر شد سهميه خريد محصولات پليمري توليد کنندگان داراي پرونده بهره برداري، اصلاح شود؛در اين شيوه ميانگين خريد اين شرکت ها در سال 96 و 97 مبناي سهميه بندي قرار گرفت؛ خوشبختانه علي رغم تغييرات و نوسان نرخ ارز، تقاضاي غير واقعي نسبت به گذشته بسيار کمتر شده است.
پيرو صدور و ابلاغ اين بخشنامه، جلسه اي با حضور معاونت امور صنايع وزارت صمت و رئيس انجمن ملي پليمر و چند عضو از هيات رئيسه اين انجمن برگزار شد.
مهدي صادقي نيارکي پس از استماع نظر اعضاي انجمن در خصوص قيمت گريدها و مواد اوليه در بازار، پيشنهاد داد تا انجمن ملي پليمر، مستندات قيمت هاي جهاني را بر مبناي مشخص و معتبر و نيز قيمت پايه بورس را به اين معاونت اعلام کند تا مغايرت احتمالي در سازمان حمايت از مصرف کننده و يا کميته تنظيم بازار پيگيري شود.
به گفته رئيس انجمن ملي پليمر طبق توافق انجام شده در اين جلسه اگر واحد توليدي قرارداد جديدي ببندد و پيرو آن توليد خود را افزايش دهد، با همکاري انجمن ملي به عنوان مورد خاص، در ستاد تنظيم بازار معرفي و تاييديه مربوط به افزايش سهميه خود را دريافت خواهد کرد.
سعيد ترکمان افزود: همچنين طي هم افزايي انجام شده با معاونت امور صنايع غير فلزي، مقرر شد انجمن ميزان تقاضا را در گريدهاي مختلف رصد کند و در صورت افزايش تقاضا، بررسي هاي لازم براي بهبود مستمر عرضه و کنترل تقاضاي غيرواقعي انجام دهد. به اين ترتيب از تداخل در بازار جلوگيري خواهد شد.
در اين جلسه، انجمن ملي پليمر به روند سهميه بندي بر اساس ميانگين خريد سال 96 و 97 و اعمال سليقه در اين فرايند به خصوص در شهرستان ها، انتقاد کرد؛ معاون وزير در پاسخ به اين نقد گفت: ما بخشنامه جديدي به استانها ابلاغ کرده ايم که طي آن شرکت هاي معترض به اين روند، مي توانند با مسئوليت استان، از روش بررسي دفاتر و ماليات بر ارزش افزوده اقدام کرده و سهميه خود را اصلاح نمايند و اگر سهميه ياد شده از اين روش به نسبت روش ميانگين خريد سالهاي ۹۶ و ۹۷ بيشتر بود، مبناي سهميه بندي شرکت مربوطه قرار خواهد گرفت.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه اين جلسه در پاسخ به درخواست عضو انجمن پليمر در خصوص افزايش عرضه PVC گفت: در اين خصوص پيشنهاد مي شود، انجمن با مطالعه و ارزيابي فصل هاي فروش و نياز سنجي بازار، بسته پيشنهادي خود را به وزارت خانه ارائه دهد؛ همراهي لازم در اين زمينه انجام خواهد شد.
در ادامه اين جلسه معاون وزير در امور صنايع خواهان ارائه اولويت ها از سوي انجمن ملي پليمر شد و گفت: اطلاع از اينکه رقابت و حساسيت در چه گريدها و مواد اوليه اي بيشتر است در مديريت بازار به ما کمک خواهد کرد.
به گفته رئيس انجمن ملي پليمر با هدف بازنگري در ميزان سهميه ها مقرر شده که از پانزدهم آبان ماه سال جاري کميته تنظيم بازار، بازديدهاي خود را از واحدهاي توليدي بيشتر کند.

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
4
امروز
8
دیروز
65
هفته
357
ماه
22018
کل
334060