اختصاصي اينپيا: هفته دشوار براي مواد اوليه در بورس

کد خبر: 10357 تاریخ انتشار: 1398/11/16 15:11:57
نمایش: 1182
اخبار
در هفته جاري در بورس کالا شاهد دشواري بيشتر معاملات پليمرها بوديم تا جايي که رقابت براي خريد رشد جدي داشت و در کنار آن حجم عرضه‌ها جوابگوي تقاضاي موجود در بازار نبود اختصاصي اينپيا: هفته دشوار براي مواد اوليه در بورس در هفته جاري در بورس کالا شاهد دشواري بيشتر معاملات پليمرها بوديم تا جايي که رقابت براي خريد رشد جدي داشت و در کنار آن حجم عرضه‌ها جوابگوي تقاضاي موجود در بازار نبود. رشد تقاضا در روزهاي پاياني سال به وضوح مشهود است ولي معاملات فعلي نه تنها جوابگوي نياز بازار نيست بلکه گسترش معاملات سلف موجب شده تا بازار با رشد واقعي عرضه فيزيکي براي تحويل در زمان محدود روبه‌رو نباشد. اين وضعيت را بايد در روزهاي پاياني سال جدي گرفت. تاکنون رشد قيمت‌هاي پايه در بورس کالا به افزايش نرخ منتهي شده ولي رقابت براي خريد دومين موتور محرک رشد قيمت‌ها بوده و هست که خروجي آن عدم تعادل در بازار و افزايش قيمت تمام شده توليدات خواهد بود. اين موارد در نهايت به رشد قيمت تمام شده محصولات نهايي و مصنوعات پليمري در بازار داخلي در شب عيد منجر مي‌شود. البته آمارهاي معاملات روز چهارشنبه نيز به اين ار

ختصاصي اينپيا: هفته دشوار براي مواد اوليه در بورس

در هفته جاري در بورس کالا شاهد دشواري بيشتر معاملات پليمرها بوديم تا جايي که رقابت براي خريد رشد جدي داشت و در کنار آن حجم عرضه‌ها جوابگوي تقاضاي موجود در بازار نبود
اختصاصي اينپيا: هفته دشوار براي مواد اوليه در بورس

در هفته جاري در بورس کالا شاهد دشواري بيشتر معاملات پليمرها بوديم تا جايي که رقابت براي خريد رشد جدي داشت و در کنار آن حجم عرضه‌ها جوابگوي تقاضاي موجود در بازار نبود.

رشد تقاضا در روزهاي پاياني سال به وضوح مشهود است ولي معاملات فعلي نه تنها جوابگوي نياز بازار نيست بلکه گسترش معاملات سلف موجب شده تا بازار با رشد واقعي عرضه فيزيکي براي تحويل در زمان محدود روبه‌رو نباشد.

اين وضعيت را بايد در روزهاي پاياني سال جدي گرفت. تاکنون رشد قيمت‌هاي پايه در بورس کالا به افزايش نرخ منتهي شده ولي رقابت براي خريد دومين موتور محرک رشد قيمت‌ها بوده و هست که خروجي آن عدم تعادل در بازار و افزايش قيمت تمام شده توليدات خواهد بود. اين موارد در نهايت به رشد قيمت تمام شده محصولات نهايي و مصنوعات پليمري در بازار داخلي در شب عيد منجر مي‌شود.

البته آمارهاي معاملات روز چهارشنبه نيز به اين ارقام معاملات افزوده خواهد شد که چهره شفاف‌تري از بازار را در روز شنبه ترسيم مي‌کند.

از ويژگي‌هاي مهم معاملات در هفته جاري مي‌توان به داد و ستد 6,588 تن PVC اشاره کرد که در مقايسه با هفته گذشته و داد و ستد 11 هزار و 368 تن يک عقب‌گرد جدي به شمار مي‌رود و تاکنون عرضه جديدي براي PVC براي روز چهارشنبه ثبت نشده است. معاملات هفته جاري در اين گروه کالايي حتي از متوسط سال قبل آن نيز کمتر بوده است.

حجم داد و ستد هفته جاري در بازار پلي‌پروپيلن‌هاي شيميايي 3 هزار و 465 تن بود که در مقايسه با هفته قبل و رقم 4 هزار و 168 تن باز هم کاهش حجم معاملات را نشان مي‌دهد.

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟





 

آمار سایت

آنلاین ها
9
امروز
92
دیروز
56
هفته
425
ماه
23378
کل
332263