ساخت پارچه اي برپايه پليمر پلاستيک که خنک مي کند

کد خبر: 10360 تاریخ انتشار: 1398/11/20
نمایش: 1189
اخبار
دانشمندان اعلام کرده اند که موفق به بافت پارچه اي شده اند که علاوه بر گرما از خود نور خورشيد هم دفع مي کند و به اين وسيله باعث احساس خنکي مي شود. به گفته محققان اگر شما بتوانيد به جاي خنک کردن ساختمان، پوست فرد را خنک کنيد در مصرف انرژي به شدت صرفه جويي مي شود. پژوهشگران دانشگاه استنفورد در آمريکا يک ماده کم هزينه برپايه پلاستيک ساخته اند که در صورت بافته شدن و تبديل به پارچه و لباس، اين امکان را فراهم مي کند که حرارت بدن را دفع و از نفوذ نور و گرما نيز جلوگيري کند. استفاده از پارچه در البسه مي تواند افراد را در هواي بسيار گرم نيز بي نياز از دستگاه هاي سرمايشي کند و همچنين موجب صرفه جويي در انرژي خواهد شد. در ساختن الياف جديد از ماده اي به نام نانو پروس پلي اتيلين استفاده شده است. اين ماده روزنه هايي بسيار ريز و چند صد برابر کوچکتر از قطر مو دارد به طوري که تنها نور مادون قرمز از آن عبور مي کند و عبور نور مرئي از آن ناممکن است. اين ماده همچنين اجازه مي دهد که عرق بدن امکان تبخير داشته باشد. اين مسئله امکان مي دهد که پوست با پوشيدن اين لباس دمايي تا ۲۷ درجه سلسيوس خنک تر ا

ساخت پارچه اي برپايه پليمر پلاستيک که خنک مي کند

 

دانشمندان اعلام کرده اند که موفق به بافت پارچه اي شده اند که علاوه بر گرما از خود نور خورشيد هم دفع مي کند و به اين وسيله باعث احساس خنکي مي شود. به گفته محققان اگر شما بتوانيد به جاي خنک کردن ساختمان، پوست فرد را خنک کنيد در مصرف انرژي به شدت صرفه جويي مي شود. پژوهشگران دانشگاه استنفورد در آمريکا يک ماده کم هزينه برپايه پلاستيک ساخته اند که در صورت بافته شدن و تبديل به پارچه و لباس، اين امکان را فراهم مي کند که حرارت بدن را دفع و از نفوذ نور و گرما نيز جلوگيري کند.

 

استفاده از پارچه در البسه مي تواند افراد را در هواي بسيار گرم نيز بي نياز از دستگاه هاي سرمايشي کند و همچنين موجب صرفه جويي در انرژي خواهد شد.

 

در ساختن الياف جديد از ماده اي به نام نانو پروس پلي اتيلين استفاده شده است. اين ماده روزنه هايي بسيار ريز و چند صد برابر کوچکتر از قطر مو دارد به طوري که تنها نور مادون قرمز از آن عبور مي کند و عبور نور مرئي از آن ناممکن است. اين ماده همچنين اجازه مي دهد که عرق بدن امکان تبخير داشته باشد. اين مسئله امکان مي دهد که پوست با پوشيدن اين لباس دمايي تا ۲۷ درجه سلسيوس خنک تر از محيط احساس کند.

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
4
امروز
10
دیروز
65
هفته
357
ماه
22018
کل
334062