فروش اعتباري خوراک به پتروشيمي ها در راستاي تحقق فروش اعتباري به صنايع پايين دستي

کد خبر: 10293 تاریخ انتشار: 1398/07/01
نمایش: 1271
اخبار
به گزارش روابط عمومي انجمن توليدکنندگان لوله و اتصالات پلي اتيلن به نقل از نيپنا ، محمد رضا سعيدي، مديرعامل شرکت پتروشيمي جم روز دوشنبه در حاشيه سيزدهمين نمايشگاه بين المللي ايران پلاست در نشستي خبري به حضور موثر پتروشيمي جم در بازارهاي جهاني اشاره کرد واظهار کردوفروش و صادرات خوبي داشتيم .به گزارش روابط عمومي انجمن توليدکنندگان لوله و اتصالات پلي اتيلن به نقل از نيپنا ، محمد رضا سعيدي، مديرعامل شرکت پتروشيمي جم روز دوشنبه در حاشيه سيزدهمين نمايشگاه بين المللي ايران پلاست در نشستي خبري به حضور موثر پتروشيمي جم در بازارهاي جهاني اشاره کرد واظهار کردوفروش و صادرات خوبي داشتيم هرچند که در اين مسير شاهد تحولات خارج از اختيارات مانند فراز وفرود در نرخ مصولات پليمري و کاهش قيمت اين محصولات در بازارهاي جهاني بوديم اما از نظر ميزان و کيفيت توليد برنامه محقق شده و پتروشيمي جم روي سکوي مناسبي در بحث توليد قرار گرفته است. س

فروش اعتباري خوراک به پتروشيمي ها در راستاي تحقق فروش اعتباري به صنايع پايين دستي

مديرعامل پتروشيمي جم گفت: اگر قرار است پتروشيمي جم خوراک صنايع پايين دستي را اعتباري تامين کند طبيعي است که شرکت هاي بالا دستي تامين خوراک نيز بايد همين رفتار را با ما داشته باشند تا بتوانيم اين موضوع را در زنجيره ارزش ادامه دهيم و تامين منابع مالي لازم را در طول زمان داشته باشيم.

به گزارش روابط عمومي انجمن توليدکنندگان لوله و اتصالات پلي اتيلن به نقل از نيپنا ، محمد رضا سعيدي، مديرعامل شرکت پتروشيمي جم روز دوشنبه در حاشيه سيزدهمين نمايشگاه بين المللي ايران پلاست در نشستي خبري به حضور موثر پتروشيمي جم در بازارهاي جهاني اشاره کرد واظهار کردوفروش و صادرات خوبي داشتيم هرچند که در اين مسير شاهد تحولات خارج از اختيارات مانند فراز وفرود در نرخ مصولات پليمري و کاهش قيمت اين محصولات در بازارهاي جهاني بوديم  اما از نظر ميزان و کيفيت توليد برنامه محقق شده و پتروشيمي جم روي سکوي مناسبي در بحث توليد قرار گرفته است.
سعيدي با اشاره به اينکه برنامه توليدي با ظرفيت توليد متفاوت است، افزود: توليد مبتني بر ظرفيت پتروشيمي ها عمدتا تحت تاثير نيروهاي خارج از بنگاه قرار دارد که از آن جمله مي توان به کاهش ميزان خوراک دريافتي در ماهاي گذشته و کمبود اتان اشاره کرد.
وي تاکيد کرد: هر چند با وجود کمبود اتان برنامه توليد را محقق کرديم اما براي رسيدن به ظرفيت کامل نيازمند تامين خوراک در بالا دستي هستيم که اگر انجام شود مي توان ظرفيت بالاتري در الفين توليد کرد. البته در همين شرايط نيز در توليد پلي الفين با ظرفيت کامل کار مي کنيم.

مديرعامل شرکت پتروشيمي جم بااشاره به فروش اعتباري محصولات در بورس کالا گفت : يکي از موضوعات مهم توجه به صداي مشتري است و از آنجا که مشتريان پايين دستي دچار محدوديت ها و مشکلاتي هستند براي رفع مسئله پايين دستي تلاش مي کنيم و استقبال مي کنيم که در اين حوزه کمکي به پايين دستي ها داشته باشيم.
وي تاکيد کرد: البته بايد زمينه را فراهم کرد به اين معنا که اگر قرار است پتروشيمي جم خوراک صنايع پايين دستي را اعتباري تامين کند طبيعي است که شرکت هاي بالا دستي تامين خوراک نيز بايد همين رفتار را با ما داشته باشند تا بتوانيم اين موضوع را در زنجيره ارزش ادامه دهيم و تامين منابع مالي لازم را در طول زمان داشته باشيم.
سعيدي به عرضه ارز پتروشيمي جم در سامانه نيما نيز اشاره کرد و افزود: مانند تمام پتروشيمي ها ديگر بر اساس قانون و مقررات بايد فروش خارجي و صادرات را در سامانه نيما عرضه کنيم البته هر چقدر ارز صادراتي داشتيم در نيما عرضه شده اما اين روزها با مشکلي مواجه هستيم اين است که به دليل تفاوت نرخ ارز نيمايي و آزاد با هم يکسان شده و طبيعي است که اين فروش براي پتروشيمي ها با چالش مواجه شده و در هفته هاي اخير مشکلاتي از اين دست داريم که با انجمن و بانک مرکزي مذاکره مي کنيم تا مشکل حل شود.
وي ادامه داد: طبيعي است که متقاضي ارز نيما موانعي دارد و طبيعي است به بازار آزاد براي تهيه ارز مورد نياز برود زيرا تضامين کمتر است و مشکلات کم خواهد بود. اينجاست که بايد رگولاتور که بانک مرکزي است و انجمن صنفي و شرکت ملي صنايع پترووشيمي به همراه خود شرکت ها اين مشکل را حل کنند.
مديرعامل شرکت پتروشيمي جم تاکيد کرد: لزوم عرضه نيما برداشته نشود بلکه نيازمند اصلاح شرايط و سياست ها هستيم زيرا الزاما در شرايط بازار آزاد هميشه عرضه متناسب با تقاضا نيست و تعادل بين عرضه و تقاضا و سياستي که قيمت را تعيين مي کند اصلاح شود.
وي گفت: در برنامه هاي خود ارتقاي وضعيت پتروشيمي جم در بازارسرمايه و کسب و کار را در دستور کار داريم.

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟





 

آمار سایت

آنلاین ها
5
امروز
55
دیروز
56
هفته
425
ماه
23378
کل
332226