فنر قيمت ارز دوباره رها مي شود؟

کد خبر: 10330 تاریخ انتشار: 1398/10/14 13:33:11
نمایش: 1051
اخبار
تلاطم بازار ارز پس از سهميه‌بندي بنزين که منجر به جهش قيمت‌ها در بازار ارز شد، اين نگراني را ايجاد کرده که شايد ثبات بازار ارز پايدار نبوده و احتمال دارد که دوباره قيمت‌ها بالا برود. در اين ميان شهادت سردار قاسم سليماني توسط آمريکايي‌ها و پيامدهاي پس از آن، به اين نگراني ها افزوده است. فنر قيمت ارز دوباره رها مي شود؟ به گزارش اينپيا ، برخي احتمال رها شدن دوباره فنر قيمت ارز و ثبت رکوردهاي جديد قيمتي براي دلار را مطرح مي‌کنند که دلالان بازار ارز به اين گمانه‌زني‌هاي بدبينانه دامن مي‌زنند.البته همين الان هم دلار در صرافي ها نسبت به روزهاي گذشته بيش به بالاي 13 هزار تومان رسيده است و به نظر مي رسد اين نگراني چندان هم بيراه نيست. در موج جديد افزايش قيمت ارز که پس از سهميه بنزين در ۲۴آبان ماه آغاز شد، قيمت دلار از حدود ۱۱هزار و ۲۰۰تومان تا مرز ۱۴هزار تومان نيز بالا رفت که البته به سرعت مهار شده و تا رقم ۱۲هزار و ۹۵۰تومان کاهش يافت. ميثم رادپور درباره وضعيت بازار ارز و نوسان‌هاي هفته‌هاي اخير، اظهار داشت: در افزايش نرخ ارز در هفته‌هاي گذشته عوامل مختلفي نقش داشتند که از جمله آنها مي‌توا

فنر قيمت ارز دوباره رها مي شود؟

تلاطم بازار ارز پس از سهميه‌بندي بنزين که منجر به جهش قيمت‌ها در بازار ارز شد، اين نگراني را ايجاد کرده که شايد ثبات بازار ارز پايدار نبوده و احتمال دارد که دوباره قيمت‌ها بالا برود. در اين ميان شهادت سردار قاسم سليماني توسط آمريکايي‌ها و پيامدهاي پس از آن، به اين نگراني ها افزوده است.
فنر قيمت ارز دوباره رها مي شود؟

به گزارش اينپيا ، برخي احتمال رها شدن دوباره فنر قيمت ارز و ثبت رکوردهاي جديد قيمتي براي دلار را مطرح مي‌کنند که دلالان بازار ارز به اين گمانه‌زني‌هاي بدبينانه دامن مي‌زنند.البته همين الان هم دلار در صرافي ها نسبت به روزهاي گذشته بيش به بالاي 13 هزار تومان رسيده است و به نظر مي رسد اين نگراني چندان هم بيراه نيست.
در موج جديد افزايش قيمت ارز که پس از سهميه بنزين در ۲۴آبان ماه آغاز شد، قيمت دلار از حدود ۱۱هزار و ۲۰۰تومان تا مرز ۱۴هزار تومان نيز بالا رفت که البته به سرعت مهار شده و تا رقم ۱۲هزار و ۹۵۰تومان کاهش يافت.
ميثم رادپور  درباره وضعيت بازار ارز و نوسان‌هاي هفته‌هاي اخير، اظهار داشت: در افزايش نرخ ارز در هفته‌هاي گذشته عوامل مختلفي نقش داشتند که از جمله آنها مي‌توان به شکل‌گيري اعتراضات در برخي شهرها پس از سهميه بندي بنزين اشاره کرد.
وي ادامه داد: عامل ديگر نزديک شدن به روزهاي پاياني سال ۲۰۱۹و لزوم تسويه ارزي شرکت‌ها بود، زيرا طرف‌هاي خارجي شرکت‌هاي ايراني از آنها مي خواستند که حساب هاي خود را سريعتر تا پايان سال ميلادي تسويه کنند.
اين کارشناس بازار ارز اضافه کرد: اما بايد توجه داشت که تاثير همه اين عوامل، موقتي و زودگذر است و نمي‌تواند براي طولاني مدت ماندگار باشد.
رادپور با بيان اينکه تنها عوامل بنيادي (فاندامنتال) مي‌توانند تاثير اساسي و پايدار در رشد نرخ ارز داشته باشند، ادامه داد: بررسي‌ها نشان نمي‌دهد که در هفته‌هاي گذشته هيچ عامل بنيادي که باعث رشد قيمت‌ها شده باشد، رخ نداده است.
وي يادآور شد: تاثير عوامل بنيادي در رشد نرخ ارز، پايدارتر اما طولاني مدت‌تر است؛ به عنوان مثال، نقدينگي و رشد تورم جزو عوامل بنيادي به شمار مي‌روند که نرخ ارز را بالا مي‌برند، اما تاثير آنها به سرعت، ظاهر نمي‌شود.
رادپور با اشاره به سرکوب قيمت ارز توسط دولت‌ها گفت: نظام ارزي کشور ما نظام «تثبيت- جهش» است، يعني براي مدتي طولاني قيمت‌ها توسط دولت سرکوب شده و ثابت نگاه داشته شده، اما به يکباره، دچار جهش شديد مي‌شود. / 

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟





 

آمار سایت

آنلاین ها
5
امروز
71
دیروز
95
هفته
422
ماه
23365
کل
332337