پليمر رسانا توليد شد/ کاربرد در حسگرهاي گاز شيميايي

کد خبر: 10333 تاریخ انتشار: 1398/10/16 13:54:16
نمایش: 1097
اخبار
محققان کشور موفق به توليد پليمرهاي رسانايي شدند که در ساخت حسگر گاز شيميايي، الکترود باتري ها و پوشش هاي ضدخوردگي کاربرد دارند. پليمر رسانا توليد شد/ کاربرد در حسگرهاي گاز شيميايي از مشخصه هاي اصلي که اکثر پليمرها را از فلزات متمايز مي سازد، مقاومت الکتريکي بسيار بالاي آنهاست که باعث شده پليمرها در محدوده مواد عايق، دسته بندي شوند. در سال هاي اخير گروه جديدي از پليمرها کشف شدند که رسانايي الکتريکي آنها به قدري بالاست که قابل مقايسه با فلزات هستند. اين خاصيت جديد مواد پليمري، دانشمندان و محققان علوم مختلف را در کنار هم جمع کرده است تا با تحقيق بر روي اين دسته از پليمرها، بهترين شرايط کاربردي آنها را بيابند. دلايلي از جمله کمبود منابع، قيمت بالا و مقاومت کمتر از جمله مواردي است که مي تواند باعث جانشيني پليمرها با فلزات در بسياري از کاربردها شود. پلي آنيلين از معروفترين پليمرهاي رسانا است که هدايت الکتريکي بالاي آن توجه زيادي را به خود جلب کرده است. اين پليمر به دليل ساختار متنوع، پايداري حرارتي و تابشي، هزينه پايين، سنتز ساده و خاصيت رسانايي در صنايع مختلفي از جمله الکترونيک چاپي

پليمر رسانا توليد شد/ کاربرد در حسگرهاي گاز شيميايي

محققان کشور موفق به توليد پليمرهاي رسانايي شدند که در ساخت حسگر گاز شيميايي، الکترود باتري ها و پوشش هاي ضدخوردگي کاربرد دارند.
پليمر رسانا توليد شد/ کاربرد در حسگرهاي گاز شيميايي

از مشخصه هاي اصلي که اکثر پليمرها را از فلزات متمايز مي سازد، مقاومت الکتريکي بسيار بالاي آنهاست که باعث شده پليمرها در محدوده مواد عايق، دسته بندي شوند. در سال هاي اخير گروه جديدي از پليمرها کشف شدند که رسانايي الکتريکي آنها به قدري بالاست که قابل مقايسه با فلزات هستند.

اين خاصيت جديد مواد پليمري، دانشمندان و محققان علوم مختلف را در کنار هم جمع کرده است تا با تحقيق بر روي اين دسته از پليمرها، بهترين شرايط کاربردي آنها را بيابند. دلايلي از جمله کمبود منابع، قيمت بالا و مقاومت کمتر از جمله مواردي است که مي تواند باعث جانشيني پليمرها با فلزات در بسياري از کاربردها شود.

پلي آنيلين از معروفترين پليمرهاي رسانا است که هدايت الکتريکي بالاي آن توجه زيادي را به خود جلب کرده است. اين پليمر به دليل ساختار متنوع، پايداري حرارتي و تابشي، هزينه پايين، سنتز ساده و خاصيت رسانايي در صنايع مختلفي از جمله الکترونيک چاپي، ميکروالکترونيک ها، پوشش هاي ضدخوردگي و ضدالکتريسيته، حسگر گاز شيميايي و الکترود باتري ها کاربرد دارد.

در همين راستا محققان يک شرکت دانش بنيان موفق شدند که پلي آنيلين يا پليمرهاي رسانا با هدايت الکتريکي را به توليد برساند تا در ساخت حسگرهاي گاز، ميکروالکترونيک ها، پوشش هاي ضدخوردگي و... از آنها بهره ببرند.

هدايت الکتريکي مناسب، کاهش قيمت در مقايسه با محصولات خارجي، پايداري بالا و طولاني مدت، غيرسمي و سازگار با محيط زيست، فرآيندپذير از ويژگي هاي اين محصول به شمار مي روند.

از ويژگي هاي اصلي محصول اين طرح سهولت در سنتز پليمر و پايداري بالاي آن در شرايط محيط است. براي توليد صنعتي اين محصول نياز به مواد اوليه اي مانند آنيلين و دودسيل بنزن سولفونيک اسيد است که هر دو مورد در داخل کشور توليد مي شوند.

بنابراين در اين قدم، طرح کسب و کار مذکور موجب رونق بازار مواد اوليه اين محصول مي شود و در مرحله بعد صنعت هايي که وابسته به اين محصول هستند را رونق مي دهد. استفاده از فناوري نانو در ساخت اين محصول منجر به توليد ترکيبي با توزيع اندازه ذرات کم و ميانگين اندازه ذرات در مقياس نانومتري مي شود.

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟





 

آمار سایت

آنلاین ها
3
امروز
48
دیروز
52
هفته
261
ماه
22270
کل
333884