توليد پوسته قابل استفاده مجدد براي جدا کردن نفت از آب

کد خبر: 10343 تاریخ انتشار: 1398/10/28 14:50:23
نمایش: 1064
اخبار
تا به حال براي جدا کردن نفت از آب از روش‌هاي مختلفي استفاده شده که اکثر آنها کارآيي لازم را ندارند، اما توليد يک پوسته با قابليت استفاده مجدد حذف نفت از آب را در حين عبور ممکن مي‌کند. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از نيواطلس، اين پوسته از نوعي فيبر نازک از جنس پلي کتون توليد شده که از خانواده پليمرهاي گرمانرم يا نرمش پذير در اثر حرارت است. پليمر مذکور همچنين بسيار متخلخل بوده و آب بدون مشکل خاصي در آن جريان مي‌يابد. در يک سوي اين پوسته يک لايه سيليس افزوده شده که تنها ۱۰ نانومتر ضخامت دارد و قادر است از عبور نفت جلوگيري کند. با توجه به شارژ مثبت لايه داراي فيبر و شارژ منفي لايه داراي سيليس، پديده‌اي موسوم به فرآيند جذب الکترواستاتيک اتفاق مي‌افتد که نتيجه آن جداشدن نفت است. محققان ژاپني مي‌گويند با استفاده از اين روش مي‌توان ۹۹.۹ درصد از نفت موجود در آب را از آن جدا کرد و حتي اگر ابعاد قطرات نفت به ۱۰ نانومتر برسد هم اين جداسازي ممکن است. در جريان بررسي‌هاي آزمايشگاهي از پوسته مذکور در ابعاد يک متر مربع براي تصفيه ۶۰۰۰ ليتر آب آلوده به نفت در عرض کمتر از يک ساعت استفاده شد.
توليد پوسته قابل استفاده مجدد براي جدا کردن نفت از آب

تا به حال براي جدا کردن نفت از آب از روش‌هاي مختلفي استفاده شده که اکثر آنها کارآيي لازم را ندارند، اما توليد يک پوسته با قابليت استفاده مجدد حذف نفت از آب را در حين عبور ممکن مي‌کند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از نيواطلس، اين پوسته از نوعي فيبر نازک از جنس پلي کتون توليد شده که از خانواده پليمرهاي گرمانرم يا نرمش پذير در اثر حرارت است. پليمر مذکور همچنين بسيار متخلخل بوده و آب بدون مشکل خاصي در آن جريان مي‌يابد.

در يک سوي اين پوسته يک لايه سيليس افزوده شده که تنها ۱۰ نانومتر ضخامت دارد و قادر است از عبور نفت جلوگيري کند. با توجه به شارژ مثبت لايه داراي فيبر و شارژ منفي لايه داراي سيليس، پديده‌اي موسوم به فرآيند جذب الکترواستاتيک اتفاق مي‌افتد که نتيجه آن جداشدن نفت است.

محققان ژاپني مي‌گويند با استفاده از اين روش مي‌توان ۹۹.۹ درصد از نفت موجود در آب را از آن جدا کرد و حتي اگر ابعاد قطرات نفت به ۱۰ نانومتر برسد هم اين جداسازي ممکن است. در جريان بررسي‌هاي آزمايشگاهي از پوسته مذکور در ابعاد يک متر مربع براي تصفيه ۶۰۰۰ ليتر آب آلوده به نفت در عرض کمتر از يک ساعت استفاده شد.

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
5
امروز
21
دیروز
237
هفته
780
ماه
22300
کل
334745