فرآيند جديد صدور کارت بازرگاني/ استعلامات شفاف‌سازي مي‌شود

کد خبر: 10351 تاریخ انتشار: 1398/11/07 12:42:31
نمایش: 1068
اخبار
سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در فرايند جديد صدور کارت بازرگاني با سامانه اعتبارسنجي، تاثير و تسريع را در روند کار شاهد خواهيم بود و استعلامات شفاف‌سازي مي‌شود. فرآيند جديد صدور کارت بازرگاني/ استعلامات شفاف‌سازي مي‌شود به گزارش اينپيا، حميدرضا دهقاني‌نيا که در برنامه تيتر امشب شامگاه يکشنبه شبکه خبر حضور يافته بود، با بيان اين مطلب افزود: دو سال است که پيگير اين توافقنامه بوديم که به سرانجام رسيد. وي افزود: به واسطه زمان‌بر و سنتي بودن قوانين، شخص به طور کامل احراز صلاحيت نمي‌شد، اما با سامانه اعتبارسنجي و استعلامات تاثير و تسريع را در روند کار شاهد خواهيم بود. در اين فرايند اسناد کم مي‌شود و زمان صدور نيز کاهش خواهد يافت. حسين سلاح‌ورزي؛ نايب رييس اتاق بازرگاني ايران نيز در اين خصوص گفت: در شرايطي که صدور کارت موضوعي است که بر اساس مصوبه هيات وزيران تعيين مي‌شود. در گذشته داشتن دفتر تجاري و سواد مطرح نبود و قوانين براي در اختيار قراردادن کارت بازرگاني براي هر شخصي امکان پذير بود و اين امکان سوءاستفاده را بيشتر مي‌کرد. کسي که اقدام به خريد کارت مي‌کند بايد سواد داش

فرآيند جديد صدور کارت بازرگاني/ استعلامات شفاف‌سازي مي‌شود

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در فرايند جديد صدور کارت بازرگاني با سامانه اعتبارسنجي، تاثير و تسريع را در روند کار شاهد خواهيم بود و استعلامات شفاف‌سازي مي‌شود.
فرآيند جديد صدور کارت بازرگاني/ استعلامات شفاف‌سازي مي‌شود


به گزارش اينپيا، حميدرضا دهقاني‌نيا که در برنامه تيتر امشب شامگاه يکشنبه شبکه خبر حضور يافته بود، با بيان اين مطلب افزود: دو سال است که پيگير اين توافقنامه بوديم که به سرانجام رسيد.
وي افزود: به واسطه زمان‌بر و سنتي بودن قوانين، شخص به طور کامل احراز صلاحيت نمي‌شد، اما با سامانه اعتبارسنجي و استعلامات تاثير و تسريع را در روند کار شاهد خواهيم بود. در اين فرايند اسناد کم مي‌شود و زمان صدور نيز کاهش خواهد يافت.
حسين سلاح‌ورزي؛ نايب رييس اتاق بازرگاني ايران نيز در اين خصوص گفت: در شرايطي که صدور کارت موضوعي است که بر اساس مصوبه هيات وزيران تعيين مي‌شود. در گذشته داشتن دفتر تجاري و سواد مطرح نبود و قوانين براي در اختيار قراردادن کارت بازرگاني براي هر شخصي امکان پذير بود و اين امکان سوءاستفاده را بيشتر مي‌کرد. کسي که اقدام به خريد کارت مي‌کند بايد سواد داشته باشد، در سال هاي اول محدوديت خريد خواهد داشت و ماليات علي الحساب در ابتداي فرايند صدور کارت اخذ مي‌شود که اين موضوع فرار مالياتي را به صفر مي‌رساند.
وي افزود: پيش از اين فرد بعد از بارگذاري مدارک به اتاق ارجاع مي‌شد و بعد از راستي آزمايي کارت او صادر مي‌شد اما در مرحله جديد سامانه صدور کارت براي رصد بهتر به طور يکپارچه شده است. متقاضيان صدور و تمديد کارت بازرگاني با مراجعه به سامانه صدور کارت درخواست کارت مي‌کنند که بعد از استعلامات کارت جديد صادر مي‌شود و با اصلاحات جديد شاهد کاهش تخلفان و فساد خواهيم بود.
نايب رييس اتاق ايران افزود: با توجه به اعتبار يکساله کارت‌هاي بازرگاني در فرايند تمديد کارت نيز مفاصا حساب و تمهيدات گمرکي به شکل سيستمي در سامانه جديد انجام مي‌شود. سلاح ورزي گفت: سرعت پاسخ به استعلامات در بهبود فضاي کسب و کار تاثير گذار خواهد بود و تجميع کل فرايندها نيز تاثير قابل توجهي در تسهيل و بهبود فعاليت‌هاي تجاري خواهد داشت.
محمدجواد هادي؛ مدير سامانه اعتبار سنجي و رتبه‌بندي اعتباري وزارت صمت نيز در اين برنامه گفت: با توافق انجام شده از امروز شاهد اصلاح در صدور کارت بازرگاني خواهيم بود. وي افزود: تا الان سامانه مستقلي نداشتيم و تاکنون امور در اتاق بازرگاني انجام مي‌شد و مدارک تحصيلي و گواهي سوءپيشينه به صورت چشمي رصد مي‌شد؛ بنابراين در سامانه جديد، اتاق تاييد را در سامانه خود انجام مي‌دهد. براي تحقق پنجره واحد اکنون درگاه يکپارچه صدور کارت تشکيل شده است و درخواست کارت و صدور کارت در سامانه جامع تجارت انجام مي‌شود.
هادي گفت: سامانه يکپارچه از سال ۹۷ عملياتي شد اما به دليل اختلاف نظرهايي که اتاق بازرگاني و ستاد قاجاق کالا و ارز وجود داشت اجرايي شدن به طول انجاميد و اکنون بعد از برطرف شدن اختلافات اين سامانه راه اندازي شده است.
وي افزود فرايند جديد صدور کارت بازرگاني از ابتداي هفته آينده شروع مي‌شود و ظرف چند هفته تمام مفاد عملياتي خواهد شد. در اصلاح صدور و تمديد کارت بازرگاني از سواستفاده‌ها جلوگيري مي‌شود و در کاهش مفاسد و تخلفات تاثير بسزايي خواهد داشت.
براين اساس با انتقال فرايند در سامانه جامع تجارت اسناد فيزيکي از جمله گواهي حساب جاري حذف مي‌شود و با استعلام از بانک مرکزي اين کار انجام خواهد شد. همچنين استعلام سابقه محکوميت نيز با همکاري قوه قضائيه به صورت سيستمي انجام خواهد شد و نياز به مراجعه فرد به مراکز براي استعلامات نخواهد بود.

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟





 

آمار سایت

آنلاین ها
5
امروز
84
دیروز
56
هفته
425
ماه
23378
کل
332255