اختصاصي اينپيا: شکاف 18 هزار تني عرضه و تقاضاي مواد اوليه در هفته گذشته

کد خبر: 10358 تاریخ انتشار: 1398/11/19 10:29:13
نمایش: 1194
اخبار
تقاضا براي مواد پليمري در هفته گذشته 101 هزار تن و عرضه 83 هزار تن بود اختصاصي اينپيا: شکاف 18 هزار تني عرضه و تقاضاي مواد اوليه در هفته گذشته قيمت محصولات پليمري طي هفته قبل روند رو به رشدي را تجربه کرد بطوريکه شاخص هاي قيمتي به بالاترين ميزان از مرداد ماه تاکنون رسيده است. کارشناسان بازار معتقدند دليل اين امر نيز رشد تقاضا در هفته هاي پاياني سال به دليل ترس از افزايش قيمت ها در سال جديد است که با تقاضاهاي انباري آميخته شده است. به عبارت ساده تر تقاضا از هر دو بعد واقعي و رواني بازار را با يک پيش بيني افزايشي روبرو کرده که موقتي است. در اين شرايط بازار به عرضه هاي جذاب تر براي تعادل نياز دارد در غير اين صورت توان خريد بسياري از واحدهاي توليدي کاهش مي يابد که اين مساله روي بازار اثر کاهشي خواهد داشت. در هفته قبل شاهد بوديم که حجم عرضه‌ها نزديک به 1.7 درصد رشد داشت و به بالاي 83 هزار و 400 تن براي عرضه‌هاي رايج رسيد که رقم متعادلي به شمار مي‌رود ولي بازار به صورت کامل تغذيه نشده است. تقاضا اما افت 1.77 درصدي داشت و به بيش از 101 هزار و 300 تن رسيد که همين موارد به معني

اختصاصي اينپيا: شکاف 18 هزار تني عرضه و تقاضاي مواد اوليه در هفته گذشته

تقاضا براي مواد پليمري در هفته گذشته 101 هزار تن و عرضه 83 هزار تن بود
اختصاصي اينپيا: شکاف 18 هزار تني عرضه و تقاضاي مواد اوليه در هفته گذشته

قيمت محصولات پليمري طي هفته قبل روند رو به رشدي را تجربه کرد بطوريکه شاخص هاي قيمتي به بالاترين ميزان از مرداد ماه تاکنون رسيده است.

کارشناسان بازار معتقدند دليل اين امر نيز رشد تقاضا در هفته هاي پاياني سال به دليل ترس از افزايش قيمت ها در سال جديد است که با تقاضاهاي انباري آميخته شده است.

به عبارت ساده تر تقاضا از هر دو بعد واقعي و رواني بازار را با يک پيش بيني افزايشي روبرو کرده که موقتي است.

در اين شرايط بازار به عرضه هاي جذاب تر براي تعادل نياز دارد در غير اين صورت توان خريد بسياري از واحدهاي توليدي کاهش مي يابد که اين مساله روي بازار اثر کاهشي خواهد داشت.

در هفته قبل شاهد بوديم که حجم عرضه‌ها نزديک به 1.7 درصد رشد داشت و به بالاي 83 هزار و 400 تن براي عرضه‌هاي رايج رسيد که رقم متعادلي به شمار مي‌رود ولي بازار به صورت کامل تغذيه نشده است.

تقاضا اما افت 1.77 درصدي داشت و به بيش از 101 هزار و 300 تن رسيد که همين موارد به معني آن است که عرضه گريدهاي جذاب چندان هم براي بازار قابل لمس نبود و رشد عرضه‌ها احتمالا براي گريدهاي رايج درج شده است که جذابيت خريد بزرگي را به همراه نداشته است.

در هفته قبل شاهد هستيم که حجم معاملات 0.37 درصد رشد کرد و به بالاي 63 هزار و 400 تن رسيد که براي تمامي بازار رقمي متعادل به شمار مي‌رود.

نسبت تقاضا به عرضه‌هاي درج شده در هفته گذشته نيز 1.215 بود يعني در برابر هر تن عرضه، 1.2149 تن تقاضا به ثبت رسيد که از هفته گذشته کمتر است.

همچنين 76.6 درصد از عرضه‌هاي مرسوم مورد معامله قرار گرفت که از هفته گذشته کمتر است. اين آمارها نيز حکايت از آن دارد که عرضه گريدهاي جذاب کمتر از حد انتظار بوده است که در رهگيري آمارها قابل شناسايي است.

در اين بين کاهش جذابيت خريد را نيز بايد به عنوان يک سيگنال مهم در نظر گرفت آن‌هم در شرايطي که موجودي انبارها در بازار داخلي کم نيست و البته غالب آن‌ها با قيمت تمام شده پايين‌تري همراه است.

 

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟





 

آمار سایت

آنلاین ها
5
امروز
18
دیروز
49
هفته
312
ماه
22190
کل
333962