بيش از 50 درصد تسهيلات بانکي براي تامين سرمايه درگردش

کد خبر: 10361 تاریخ انتشار: 1398/11/21 14:32:46
نمایش: 1281
اخبار
در ۹ ماه نخست امسال ۵۴ درصد تسهيلات پرداختي نظام بانکي براي تامين سرمايه در گردش بوده است بيش از 50 درصد تسهيلات بانکي براي تامين سرمايه درگردش وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۵۴ درصد تسهيلات پرداختي نظام بانکي براي تامين سرمايه در گردش بوده است. فرهاد دژپسند با حضور در برنامه گفت و گوي ويژه خبري شبکه دو سيما در پاسخ به اين که در لايحه بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ ۵۰ هزار ميليارد تومان براي مولدسازي دارايي‌هاي دولت قرار داده شد در حالي که عملکرد امسال در اين زمينه به ۵ هزار ميليارد تومان هم نرسيد آيا مبلغي که براي سال آينده در نظر گرفته ايد عملي مي‌شود؟ افزود: خبر اين موضوع، کامل منتشر نشده است، زيرا اين مبلغ فقط براي مولدسازي نيست بلکه براي واگذاري‌ها و فروش نيز است. وي ادامه داد: در شرايطي که با بستن راه‌هاي تامين مالي مواجهيم حتماً بايد از دارايي‌هاي راکد دولت به عنوان اهرم رشد استفاده کنيم. دژپسند با اشاره به اينکه بهبود فضاي کسب و کار تابع چندين متغير است، گفت: به جز قوه مجريه ديگر دستگاه‌ها مانند شهرداري‌ها و قوه قضاييه هم در اين زمينه موثر هستند. وي با اشا

بيش از 50 درصد تسهيلات بانکي براي تامين سرمايه درگردش

در ۹ ماه نخست امسال ۵۴ درصد تسهيلات پرداختي نظام بانکي براي تامين سرمايه در گردش بوده است
بيش از 50 درصد تسهيلات بانکي براي تامين سرمايه درگردش

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۵۴ درصد تسهيلات پرداختي نظام بانکي براي تامين سرمايه در گردش بوده است.
فرهاد دژپسند با حضور در برنامه گفت و گوي ويژه خبري شبکه دو سيما در پاسخ به اين که در لايحه بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ ۵۰ هزار ميليارد تومان براي مولدسازي دارايي‌هاي دولت قرار داده شد در حالي که عملکرد امسال در اين زمينه به ۵ هزار ميليارد تومان هم نرسيد آيا مبلغي که براي سال آينده در نظر گرفته ايد عملي مي‌شود؟ افزود: خبر اين موضوع، کامل منتشر نشده است، زيرا اين مبلغ فقط براي مولدسازي نيست بلکه براي واگذاري‌ها و فروش نيز است.

وي ادامه داد: در شرايطي که با بستن راه‌هاي تامين مالي مواجهيم حتماً بايد از دارايي‌هاي راکد دولت به عنوان اهرم رشد استفاده کنيم.

دژپسند با اشاره به اينکه بهبود فضاي کسب و کار تابع چندين متغير است، گفت: به جز قوه مجريه ديگر دستگاه‌ها مانند شهرداري‌ها و قوه قضاييه هم در اين زمينه موثر هستند.

وي با اشاره به نوسانات رتبه کشورمان در بهبود فضاي کسب و کار افزود: سرعت بهبود کسب و کار در ديگر کشور‌ها از ما بيشتر بود و پارسال يک رتبه بهبود پيدا کرديم.

وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون، ۳۵ جلسه هيات مقررات زدايي تشکيل شد و از اين تعداد, ۱۱ جلسه در يکسال اخير بوده است.

دژپسند گفت: فرايند ماليات بر نقل و انتقال املاک را تسريع کرديم و همه پروانه‌هاي کسب و کار موضوع قانون نظام صنفي از طريق دفتر پيشخوان دولت انجام مي‌شود و واگذاري زمين براي شروع کسب و کار تسهيل شده است.

وي با بيان اينکه اين اقدامات اثر خوبي در بهبود رتبه فضاي کسب و کار کشورمان خواهد داشت، اضافه کرد: پنجره واحد را براي صدور کسب و کار پيگيري مي‌کنيم.

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اينکه اقتصاد کشورمان، بانک پايه است، افزود: در اقتصاد بايد راه‌هاي جديد تامين مالي ايجاد و تقويت شود به همين علت تلاش کرديم سياست هايمان را به تقويت بازار سرمايه در تامين مالي اقتصاد کشورمان متمرکز کنيم که ثبات مديريت در بورس از جمله آن است.

وي ادامه داد: بايد بتوانيم در بورس مامني براي مراجعه نقدينگي‌هاي سرگردان براي سرمايه گذاري، درست کنيم تا از کوچ نقدينگي سرگردان به سمت بازار سکه و ارز و بازار کالا به صورت مصنوعي جلوگيري شود.

وزير امور اقتصادي و دارايي اضافه کرد: بورس در يک سال گذشته حدود ۱۴۰ تا ۱۴۸ درصد رشد داشت در حالي که نرخ ارز نسبت به پارسال تقريباً ثابت بوده است.

دژپسند با اشاره به اينکه مديريت بورس در اين شرايط به خوبي انجام شده است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، وجود حباب در بورس مورد تاييد نيست.

وي گفت: بخش قابل توجهي از اموال مازاد بانک‌ها يعني حدود ۱۷ هزار ميليارد تومان ناشي از ضبط وثيقه‌هاي بانکي بوده است.

وزير امور اقتصادي و دارايي اضافه کرد: حدود دو هزار ميليارد تومان تقاضا براي خريد اين اموال وجود دارد که از اين رقم هزار ميليارد تومان در حال نهايي شدن است.

دژپسند درباره ساماندهي شعب بانکي هم گفت: بانکداري سنتي بايد به بانکداري ديجيتال تبديل شود و اين موضوع اکنون جزو شاخص‌هاي ما در ارزيابي بانک هاست.

وي افزود: زماني که بانکداري ديجيتال شکل بگيرد نياز به شعب کاهش و خدمات با هزينه تمام شده کمتر، افزايش مي‌يابد.

وزير امور اقتصادي و دارايي اضافه کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان سهام و ۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان املاک بانک‌هاي دولتي فروخته شد.

او درباره طرح بانکداري جمهوري اسلامي ايران هم گفت: اين طرح نيازمند کار جدي‌تر است و کار بايد در فرآيند کارشناسي انجام شود.

دژپسند درباره سامانه جامع ماليات افزود: اين سامانه تقريباً عملياتي شده و امسال اظهارنامه‌ها کاملا به صورت الکترونيکي شده است.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: در زمينه ماليات موفق شديم لايحه اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم را در وزارت امور اقتصادي و دارايي نهايي و براي دولت ارسال کنيم.

وي افزود: ماليات بر عايدي سرمايه، ماليات بر مجموع درآمد و ساماندهي معافيت‌هاي مالياتي از جمله مواردي است که در اين لايحه ديده شد.

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
3
امروز
41
دیروز
43
هفته
314
ماه
22109
کل
334028