اختصاصي اينپيا: التهاب قيمتي در بازار پليمرها در هفته گذشته

کد خبر: 10369 تاریخ انتشار: 1398/12/03 15:08:55
نمایش: 1148
اخبار
بازار پليمر در هفته گذشته چه شرايطي را پشت سر گذاشت؟ گزارش جامع بازار را بخوانيد اختصاصي اينپيا: التهاب قيمتي در بازار پليمرها در هفته گذشته التهاب قيمتي در بازار پليمرها در هفته گذشته باز هم افزايش يافت تا جايي که بالاترين رقابت براي خريد از رشد 41 درصدي قيمت‌ها در مقايسه با قيمت‌هاي پايه در بورس کالا حکايت دارد يعني خريداران PVC سلف پتروشيمي بندرامام رقمي نزديک به 41 درصد بالاتر از قيمت‌هاي پايه ماده اوليه مورد نياز خود را خريداري کرده‌اند. باز همچون هفته قبل بيشترين رقابت را در بازار PVC و سپس در بازار پلي‌پروپيلن‌هاي نساجي و شيميايي شاهد بوديم. اين التهاب نرخ و رقابت براي خريد به وضوح نشان مي‌دهد که حتي کاهش سهميه‌هاي خريد بهين‌يابي نمي‌تواند به مديريت بازار منجر شود آن‌هم در شرايطي که محدود‌کردن تقاضا در بورس کالا به سرايت تقاضا از بورس به بازار منتهي شده و رشد قيمت‌هاي شديدتري را در بازار آزاد به همراه خواهد داشت. در بازار آزاد اما جهش قيمت‌ها شديدتر بود و رشد نرخ‌هاي عجيبي به ثبت رسيد که مي‌توان گفت شتاب رشد نرخ در روزهاي اخير اگر نگوييم‌ بي‌سابقه اما کم‌سابقه بوده اس

اختصاصي اينپيا: التهاب قيمتي در بازار پليمرها در هفته گذشته

بازار پليمر در هفته گذشته چه شرايطي را پشت سر گذاشت؟ گزارش جامع بازار را بخوانيد
اختصاصي اينپيا: التهاب قيمتي در بازار پليمرها در هفته گذشته

التهاب قيمتي در بازار پليمرها در هفته گذشته باز هم افزايش يافت تا جايي که بالاترين رقابت براي خريد از رشد 41 درصدي قيمت‌ها در مقايسه با قيمت‌هاي پايه در بورس کالا حکايت دارد يعني خريداران PVC سلف پتروشيمي بندرامام رقمي نزديک به 41 درصد بالاتر از قيمت‌هاي پايه ماده اوليه مورد نياز خود را خريداري کرده‌اند.

باز همچون هفته قبل بيشترين رقابت را در بازار PVC و سپس در بازار پلي‌پروپيلن‌هاي نساجي و شيميايي شاهد بوديم.

اين التهاب نرخ و رقابت براي خريد به وضوح نشان مي‌دهد که حتي کاهش سهميه‌هاي خريد بهين‌يابي نمي‌تواند به مديريت بازار منجر شود آن‌هم در شرايطي که محدود‌کردن تقاضا در بورس کالا به سرايت تقاضا از بورس به بازار منتهي شده و رشد قيمت‌هاي شديدتري را در بازار آزاد به همراه خواهد داشت.

در بازار آزاد اما جهش قيمت‌ها شديدتر بود و رشد نرخ‌هاي عجيبي به ثبت رسيد که مي‌توان گفت شتاب رشد نرخ در روزهاي اخير اگر نگوييم‌ بي‌سابقه اما کم‌سابقه بوده است.

در هفته گذشته 175 عرضه پليمري در بورس کالا به ثبت رسيد که 163 مورد آن مورد معامله قرار گرفت. از اين بين 73 عرضه با رقابت و رشد قيمت‌ها داد و ستد شد که رقم به نسبت بالايي است.

ارزش کل معاملات پليمرها در هفته گذشته رقمي نزديک به 950 ميليارد تومان بود ولي شاهد هستيم که ميزان رقابت براي خريد در هفته قبل رقمي نزديک به 80 ميليارد و 130 ميليون تومان بود.

به عبارت ديگر کل بازار پليمرها در هفته گذشته 8.4 درصد رقابت را تجربه کرد که يک عدد بسيار برجسته و البته دردناک به شمار مي‌رود آن‌هم در شرايطي که اين رقم در هفته پيش از آن 51.5 ميليارد تومان بود.

حجم معاملات کل پليمرها در هفته گذشته رقمي نزديک به 78 هزار و 88 تن بوده آن‌هم در شرايطي که اين رقم در سال گذشته 80 هزار و 500 تن بوده است.

 

بررسي کف عرضه PVC و پلي‌پروپيلن‌ها

جدول همراه نشان مي‌دهد که پتروشيمي اروند فراتر از کف عرضه‌ها ، اقدام به فروش کرده ولي پتروشيمي‌هاي غدير و بندرامام کمتر کارنامه‌اي کمتر از کف عرضه را به ثبت رسانده‌اند. در گريد S65 کسري عرضه‌ها جدي است و اثرگذاري آن را در افزايش رقابت براي خريد شاهد بوديم.

در بازار پلي‌پروپيلن‌ها شاهد هستيم که غالب کف عرضه‌ها رعايت شده و تنهاي پلي‌پروپيلن‌هاي شيميايي پلي‌نار، شيميايي رجال ، شيميايي شازند و نساجي مارون کف عرضه‌ها را رعايت نکرده‌اند.

 

 

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
6
امروز
4
دیروز
237
هفته
780
ماه
22300
کل
334728