اختصاصي اينپيا: در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار چه گذشت؟

کد خبر: 10370 تاریخ انتشار: 1398/12/04 15:02:07
نمایش: 1255
اخبار
در رابطه با موضوعاتي همچون عدم رعايت کف هاي عرضه و بحران پي وي سي در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار تصميم گيري شد اختصاصي اينپيا: در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار چه گذشت؟ دبير اجرايي انجمن ملي صنايع پليمر ايران در گفتگو با اينپيا با اشاره به جلسه امروز کميته تنظيم بازار گفت:در اين جلسه با بررسي 6 مورد عدم رعايت کف هاي عرضه در مورد محصولات متانول، اوره، کريستال ملامين، BOPP و ABS قائد بصير و محصول LLDP اعلام شد سه مورد محصول شيميايي از اين موارد به دليل قطعي گاز نتوانسته اند به تعهد خود عمل کنند. فرزانه عليرضايي افزود: محصول BOPP نيز به دليل کاهش توليد برخي توليدکننده ها 66 درصد تعهدات عمل شده بود. در مورد ABS قائد بصير نيز با توجه به اين که توليدکننده محصول خود را براي شرکت هاي يخچال سازي عرضه کرده نتوانسته بود در بورس کالا عرضه کند

اختصاصي اينپيا: در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار چه گذشت؟

در رابطه با موضوعاتي همچون عدم رعايت کف هاي عرضه و بحران پي وي سي در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار تصميم گيري شد
اختصاصي اينپيا: در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار چه گذشت؟

دبير اجرايي انجمن ملي صنايع پليمر ايران در گفتگو با اينپيا با اشاره به جلسه امروز کميته تنظيم بازار گفت:در اين جلسه با بررسي 6 مورد عدم رعايت کف هاي عرضه در مورد محصولات متانول، اوره، کريستال ملامين، BOPP و ABS قائد بصير و محصول LLDP اعلام شد سه مورد محصول شيميايي از اين موارد به دليل قطعي گاز نتوانسته اند به تعهد خود عمل کنند.

فرزانه عليرضايي افزود: محصول BOPP نيز به دليل کاهش توليد برخي توليدکننده ها 66 درصد تعهدات عمل شده بود. در مورد ABS قائد بصير نيز با توجه به اين که توليدکننده محصول خود را براي شرکت هاي يخچال سازي عرضه کرده نتوانسته بود در بورس کالا عرضه کند. در اين ارتباط شرکت ملي پتروشيمي و سازمان حمايت اعلام کردند که پيگير موضوع خواهند بود.

به گفته عليرضايي در اين جلسه انجمن ملي صنايع پليمر ايران با بيان اين نکته که در جلسه دو هفته پيش قرار بود کف هاي عرضه محصولات پلي پروپيلن بر اساس گريدها شخص شود اما اين اتفاق نيفتاده است به اين موضوع انتقاد کرد اما بورس کالا عملي شدن اين تصميم را مستلزم زمان بيشتري دانست و اعلام کرد چنين اقدامي به اين سرعت امکان پذير نيست با اين حال رييس بخش صنايع تکميلي شرکت ملي صنايع پتروشيمي از انجمن خواست تا طي نامه هايي به اين دفتر تقاضاي خود را براي افزايش عرضه برخي گريدها که مد نظر است اعلام کند.

به گفته دبير انجمن ملي صنايع پليمر ايران در اين جلسه مباحث مفصلي هم درباره پي وي سي طرح شد و مورد بررسي قرار گرفت از جمله آن که انجمن با انتقاد از اين که چرا ثبت گريدهاي مربوط به اين ماده اوليه در سامانه افق اجرايي نشده چراکه اين تعلل باعث ايجاد تقاضاي کاذب در اين بازار شده است. به گفته عليرضايي در حال حاضر 20 هزار تن تقاضا براي پي وي سي در بازار وجود دارد درحاليکه توليدکنندگان بيش از 7 تا 8 هزار تن نمي توانند توليد کنند درنتيجه رقابت بالا باعث کاهش قدرت خريد صنايع پايين دستي شده است.

به گفته وي در مورد پي وي سي پيشنهاد شد پتروشيمي ها عرضه هاي سلف بلندمدت خود را افزايش دهند تا جلوي التهاب گرفته شود تا به اين ترتيب هم التهاب بازار کاهش يابد و هم بنگاه هاي پايين دستي از تحويل به موقع محصول مورد نياز خود اطمينان حاصل خواهد کرد.

وي با اشاره به جلسه قبلي کميته پتروشيمي گفت در آن جلسه مقرر شد خريداران پي وي سي در چهار گروه مصرف کننده يعني لوله و اتصالات، پزشکي، چرم مصنوعي و سيم و کابل دسته بندي شوند و مقرر شد اين تصميم حتما عملياتي شود.

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
3
امروز
34
دیروز
65
هفته
357
ماه
22018
کل
334086