اختصاصي اينپيا: شفافيت انبارها ضروري است/ پيشنهاداتي براي اصلاح ضريب محموله

کد خبر: 10371 تاریخ انتشار: 1398/12/05 11:53:48
نمایش: 1220
اخبار
در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار اعضاي کميته پتروشيمي خواستار شفاف شدن اطلاعات و آمارهاي انبارها شدند اختصاصي اينپيا: شفافيت انبارها ضروري است/ پيشنهاداتي براي اصلاح ضريب محموله در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار مطابق قانون شفافيت اطلاعات و آمار، کميته تخصصي پتروشيمي خواستار آن شد که اطلاعاتي که در سامانه جامع انبارها وجود دارد در اختيار اين کميته قرار بگيرد. به گزارش اينپيا در حال حاضر 600 هزار انبار در کشور ثبت شده و در صورتي که تشکل ها بر اطلاعات اين انبارها اشراف کافي نداشته باشند و از اين اطلاعات استفاده نکنند مسايلي اتفاق خواهد افتاد که زيان آن را فقط توليد کننده متقبل مي شود. اين در شرايطي است که در حال حاضر يک سري واحدهاي توليدي ايجاد شده که هدف آنها انبار کردن مواد است و برخي با ايجاد امکانات توليدي در اصل به انبار کردن مواد اوليه مبادرت مي کنند که اين موضوعات براي توليدکننده خطرناک است و اگر سنسورهاي نهادها فعال نباشد و به موقع تصميم گيري نکنند خسارت اين موضوع را بنگاه هاي توليدي صنايع تکميلي مي پردازند. آمارهاي انجمن ملي صنايع پليمر ايران نشان مي دهند هفته گذشته 50 ميل

اختصاصي اينپيا: شفافيت انبارها ضروري است/ پيشنهاداتي براي اصلاح ضريب محموله

در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار اعضاي کميته پتروشيمي خواستار شفاف شدن اطلاعات و آمارهاي انبارها شدند
اختصاصي اينپيا: شفافيت انبارها ضروري است/ پيشنهاداتي براي اصلاح ضريب محموله

در جلسه امروز ستاد تنظيم بازار مطابق قانون شفافيت اطلاعات و آمار، کميته تخصصي پتروشيمي خواستار آن شد که اطلاعاتي که در سامانه جامع انبارها وجود دارد در اختيار اين کميته قرار بگيرد.

به گزارش اينپيا در حال حاضر 600 هزار انبار در کشور ثبت شده و در صورتي که تشکل ها بر اطلاعات اين انبارها اشراف کافي نداشته باشند و از اين اطلاعات استفاده نکنند مسايلي اتفاق خواهد افتاد که زيان آن را فقط توليد کننده متقبل مي شود.

اين در شرايطي است که در حال حاضر يک سري واحدهاي توليدي ايجاد شده که هدف آنها انبار کردن مواد است و برخي با ايجاد امکانات توليدي در اصل به انبار کردن مواد اوليه مبادرت مي کنند که اين موضوعات براي توليدکننده خطرناک است و اگر سنسورهاي نهادها فعال نباشد و به موقع تصميم گيري نکنند خسارت اين موضوع را بنگاه هاي توليدي صنايع تکميلي مي پردازند.

آمارهاي انجمن ملي صنايع پليمر ايران نشان مي دهند هفته گذشته 50 ميليارد رقابت شده و اين رقم در هفته گذشته به 80 ميليارد تومان رسيده که اين ارقام در اصل از جيب صنايع پايين دستي خارج مي شود بنابراين نهادها بايد به موقع و سريع و چابک تصميم گيري کنند.

نکته مورد بحث ديگر اما که امروز در جلسه ستاد تنظيم بازار مورد بحث و بررسي قرار گرفت چالش هايي است که موضوع ضريب محموله براي بازار ايجاد کرده و باعث شده آمارهاي خريد به طور غيرواقعي ثبت شوند.

بر اين اساس در جلسه امروز مقرر شد خريداراني که ميزان خريد آنها کمتر از 22 تن است به تعاوني مراجعه کنند و در نتيجه تعاوني مقدار مورد نياز و ظرفيت واقعي را در اختيار توليدکننده قرار مي دهد و به اين ترتيب موضوع گرد کردن ضريب محموله که منجر به ثبت تقاضاي غيرواقعي در سامانه بهين ياب شده است مرتفع خواهد شد.

مولف: حبیب صادقی منش

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟





 

آمار سایت

آنلاین ها
4
امروز
39
دیروز
95
هفته
422
ماه
23365
کل
332305