دورنماي صنايع در دوره بحران کرونا

کد خبر: 10379 تاریخ انتشار: 1398/12/20 15:57:36
نمایش: 1723
اخبار
مهندس عليرضا ترک عضو هيات مديره انجمن ملي صنايع پليمر ايران در گفتگو با اينپيا از چشم انداز حاکم بر صنايع مي گويد دورنماي صنايع در دوره بحران کرونا مهندس عليرضا ترک عضو هيئت مديره انجمن ملي صنايع پليمر ايران در گفتگو با اينپيا اعلام کرد: شيوع کرونا قطعا تاثير ملموسي بر صنايع خرد داشته و حتي در مواردي فروش آنها به صفر رسيده است؛ در واقع موقعيتي فراتر از رکود بر صنعت کشور حاکم شده است. به گفته وي اگر سطح آلودگي در يک منطقه افزايش پيدا کند احتمال تعطيلي واحدهاي صنعتي وجود دارد و اين يکي از چالش هاي بزرگ در شرايط فعلي است. در صورت افزايش ريسک شيوع، احتمال تعطيلي کارخانه جات بالاست و تبعات اين تعطيلي، هزينه هاي مشخصي دارد که براي فعالان اقتصادي سنگين خواهد بود. به گفته وي ساده انگاري در اين شرايط خطرناک است چراکه صنايع به شکل مستقيم از شيوع اين بيماري متاثر شده اند؛ در بهترين حالت اين ويروس تا خردادماه وجود خواهد داشت اما جريان تاثير پذيري صنايع از اين وضعيت متفاوت است؛ برخي کسب و کارها با سرعت و برخي ديگر به مرور تحت تاثير قرار مي گيرند؛ توليدکنندگان کالاي مصرفي به طور جدي دچار چال

دورنماي صنايع در دوره بحران کرونا

مهندس عليرضا ترک عضو هيات مديره انجمن ملي صنايع پليمر ايران در گفتگو با اينپيا از چشم انداز حاکم بر صنايع مي گويد
دورنماي صنايع در دوره بحران کرونا

مهندس عليرضا ترک عضو هيئت مديره انجمن ملي صنايع پليمر ايران در گفتگو با اينپيا اعلام کرد: شيوع کرونا قطعا تاثير ملموسي بر صنايع خرد داشته و حتي در مواردي فروش آنها به صفر رسيده است؛ در واقع موقعيتي فراتر از رکود بر صنعت کشور حاکم شده است.

به گفته وي اگر سطح آلودگي در يک منطقه افزايش پيدا کند احتمال تعطيلي واحدهاي صنعتي وجود دارد و اين يکي از چالش هاي بزرگ در شرايط فعلي است. در صورت افزايش ريسک شيوع، احتمال تعطيلي کارخانه جات بالاست و تبعات اين تعطيلي، هزينه هاي مشخصي دارد که براي فعالان اقتصادي سنگين خواهد بود.

به گفته وي ساده انگاري در اين شرايط خطرناک است چراکه صنايع به شکل مستقيم از شيوع اين بيماري متاثر شده اند؛ در بهترين حالت اين ويروس تا خردادماه وجود خواهد داشت اما جريان تاثير پذيري صنايع از اين وضعيت متفاوت است؛ برخي کسب و کارها با سرعت و برخي ديگر به مرور تحت تاثير قرار مي گيرند؛ توليدکنندگان کالاي مصرفي به طور جدي دچار چالش شده اند؛ صنايع پلمير نيز از اين چالش مصون نيست اما معتقدم با فاصله زماني مشخص، تاثيرات آن مشخص خواهند شد. البته برخي صنايع مانندتوليد کننده ظروف بعداشتي و شوينده به دليل افزايش تقاضا رونق دارند.

ترک ادامه داد: هرچند نمي توان ارزيابي دقيقي از حجم ريزش بازارها ارائه داد اما از آنجائيکه ماهيت صنعت پلاستيک، تامين قطعات براي صنايع بزرگ است، بنابراين رکود حتمي است.

به گفته اين عضو هيات مديره انجمن ملي صنايع پليمر ايران کاهش فروش تبعاتي چون افزايش چک هاي برگشتي را به دنبال دارد و لازم است فعالان اقتصادي خود را براي ماه هاي آتي آماده و نقدينگي مورد نياز خود را مديريت کرده تا بتوانند از بحران عبور کنند.

وي ادامه داد: مديريت نقدينگي براي ماه هاي آتي يکي از مهمترين موضوعاتي است که فعالان اقتصادي بايد آن را مورد توجه قرار دهند؛ رکود در پيش است و فارغ از حمايت هاي دولتي ضرورت مديريت صحيح منابع از سوي مديران بنگاه هاي اقتصادي احساس مي شود.

به گفته وي مديريت هزينه ها، حرکت به سمت فروش نقدي و آمادگي براي رکود از نکات مهمي است که بايد مورد توجه صنعتگران قرار بگيرد

ترک افزود: رعايت مسائل بهداشتي و راهکارهاي پيشگيري از شيوع بيماري کرونا امري مسلم است که بايد در اولويت برنامه ريزي  مديران قرار بگيرد؛ آموزش در اين زمينه ضروري است؛ از آنجاييکه سطح فرهنگي در جامعه متفاوت است؛ براي شفاف سازي در مورد کرونا و اهميت پيشگري از آن بايد برنامه ريزي دقيق داشت.

به گفته وي يکي از دغدغه صنايع صادرات محور کشور، بسته شدن مرزهاست؛ بخش قابل توجهي از درآمد اين بنگاه ها در جريان اخلال در امور گمرکي و حمل و نقل از دست مي رود و لازم است تا جاي ممکن دولت تلاش کند از طرق امن و با رعايت مقررات بهداشتي و امنيتي مرزها را باز نگه دارد.

مهندس ترک در پايان گفت: از آن جايي که صنايع خرد بخشي از زنجيره تامين صنايع بزرگ و مادر هستند دولت بايد نهايت تلاش خود را براي تداوم توليد اين صنايع به کار ببندد چرا که با اخلال در توليد صنايع مادر، صنايع خرد نيز گرفتار خواهند شد

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
3
امروز
24
دیروز
43
هفته
314
ماه
22109
کل
334011