اختصاصي اينپيا: تهديد کرونا براي 60 درصد صنايع کشور

کد خبر: 10380 تاریخ انتشار: 1398/12/21 11:48:10
نمایش: 1789
اخبار
بيش از 60 درصد صنايع ما جزو صنايع کوچک محسوب مي شوند که اکنون در تهديد جدي ويروس کرونا قرار دارند اختصاصي اينپيا: تهديد کرونا براي 60 درصد صنايع کشور عضو هيئت مديره انجمن ملي صنايع پليمر ايران: تداوم صادرات براي کشور در شرايط فعلي حياتي است سعيد ذکايي عضو هيات مديره انجمن ملي صنايع پليمر ايران در گفتگو با خبرنگار اينپيا گفت: شيوع ويروس کرونا بيشترين تاثير را بر کسب و کارهاي خرد و خدماتي خواهد گذاشت. وي با اشاره به اينکه SME ها بيشترين سهم از اشتغال را دارند گفت: بيش از 60 درصد از کسب و کارهاي ما در ايران متاثر از اين حوزه هستند و هرچقدر به سمت کسب و کارهاي متوسط و بزرگ تر حرکت کنيم تاثير اين بيماري کمتر خواهد شد. وي افزود: اگر اين بيماري در سطحي گسترش پيدا کند که صنايع خيلي بزرگ در کشور درگير شده و متوقف شوند، آن زمان آوار از بالا به پايين يعني از بخش صنايع مادر و بزرگ به سمت صنايع خرد و کوچک تر خواهد بود؛ ولي در حال حاضر تاثيرات شيوع بيماري کرونا بيشتر در سطح کسب و کارهاي خرد، کوچک و عمدتا خدماتي قابل مشاهده است. ذکايي اظهار داشت: دولت در اينگونه شرايطي وظايف

اختصاصي اينپيا: تهديد کرونا براي 60 درصد صنايع کشور

بيش از 60 درصد صنايع ما جزو صنايع کوچک محسوب مي شوند که اکنون در تهديد جدي ويروس کرونا قرار دارند
اختصاصي اينپيا: تهديد کرونا براي 60 درصد صنايع کشور

 عضو هيئت مديره انجمن ملي صنايع پليمر ايران:

تداوم صادرات براي کشور در شرايط فعلي حياتي است

 

 سعيد ذکايي عضو هيات مديره انجمن ملي صنايع پليمر ايران در گفتگو با خبرنگار اينپيا گفت: شيوع ويروس کرونا بيشترين تاثير را بر کسب و کارهاي خرد و خدماتي خواهد گذاشت.

 وي با اشاره به اينکه SME ها بيشترين سهم از اشتغال را دارند گفت: بيش از 60 درصد از کسب و کارهاي ما در ايران متاثر از اين حوزه هستند و هرچقدر به سمت کسب و کارهاي متوسط و بزرگ تر حرکت کنيم تاثير اين بيماري کمتر خواهد شد.

وي افزود: اگر اين بيماري در سطحي گسترش پيدا کند که صنايع خيلي بزرگ در کشور درگير شده و متوقف شوند، آن زمان آوار از بالا به پايين يعني از بخش صنايع مادر و بزرگ به سمت صنايع خرد و کوچک تر خواهد بود؛ ولي در حال حاضر تاثيرات شيوع بيماري کرونا بيشتر در سطح کسب و کارهاي خرد، کوچک و عمدتا خدماتي قابل مشاهده است.

 ذکايي اظهار داشت: دولت در اينگونه شرايطي وظايف متعددي به عهده دارد، اولين وظيفه دولت اين است که سطح تنش را در داخل و حوزه بين المللي به حداقل ممکن برساند و با ارائه راهکارهاي علمي، کارا و دقيق تنش ايجاد شده در اثر شيوع ويروس کرونا را تعديل کند و از طرف ديگر با کمک تعاملات بين المللي، راهکارهاي جدي براي تداوم صادرات کالا بيابد؛ تداوم صادرات در اين شرايط، براي ما بسيار حياتي است.

 به گفته عضو هيئت مديره انجمن ملس صنايع پليمر ايران باتوجه به تاثير پذيري بيشتر کسب و کارهاي کوچک و متوسط از شيوع اين بيماري، دولت بايد تلاش داشته باشد تا سرعت پاسخ گويي به مشکلات اين دسته از صنايع را بالا ببرد و به بهانه شيوع بيماري روند پاسخگويي به مشکلات صنايع را به عقب نياندازد.

 وي يادآور شد:عبور از اين بحران نيازمند يک مشارکت ساختارمند و فعال تر با بخش خصوصي است و در راستاي تحقق اين هدف، دولت لازم است محدوديت هاي قانوني را به حداقل برساند تا فرآيند توليد در کشور ادامه پيدا کند.

 سعيد ذکايي گفت:دولت در اين زمينه نيازمند مشارکت فعال بخش خصوصي است بطور مثال در زمينه توليد مواد ضدعفوني، توليدکنندگان مواد شيميايي و صنايع پليمري بايد در راستاي تامين نياز داخلي حداکثر همکاري ممکن را با بخش هاي دولتي داشته باشند از طرف ديگر واحدهاي بخش خصوصي با ضدعفوني و رعايت نظافت در محيط کاري، بايد جلوي گسترش اين بيماري را بگيرند.

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
4
امروز
62
دیروز
89
هفته
837
ماه
22044
کل
334951