اختصاصي اينپيا: اثرگذاري نامتقارن کرونا روي صنايع مختلف

کد خبر: 10382 تاریخ انتشار: 1398/12/25 15:39:33
نمایش: 1747
اخبار
برخي صنايع تاثير بيشتر و برخي تاثير کمتري از بيماري کرونا مي پذيرند با اين حال روي موضوعاتي مانند پرسنل اثر يکساني دارد اختصاصي اينپيا: اثرگذاري نامتقارن کرونا روي صنايع مختلف دکتر آرين قصري، از فعالان صنعت پليمر کشور در گفتگو با اينپيا با اشاره به اين که کرونا روي کسب و کارهاي صنعت اثرات متفاوتي به همراه داشته است گفت اين تاثيرات متفاوت بوده و براي تسخيص ميزان تاثير بايد هر صنعت را به طور جداگانه مورد بررسي قرار داد تا نتايج مناسبي به دست آيد. وي با اشاره به اين که به عنوان مثال محصول ژئوممبران هيچگونه تاثيري از جريان شيوع ويروس کورونا نداشته و تقاضاي بازار در قياس با سال‌هاي قبل مشابه بوده است. وي افزود: صنايع بسته بندي ورق هاي پليمري هم مانند روال قبل است و از کرونا تاثيري نگرفته است. به گفته وي در صنايع قطعات خودرو، آمار تقاضاي شرکت‌هاي خودروسازي کاهش يافته و در حال تکميل کردن خودروهاي غير تجاري هستند که البته سفارشات مطابق روال و به منظور ايجاد دپوي قطعات توسط شرکت‌هاي خودروسازي وجود دارد. به گفته دکتر قصري، در بخش تجهيزات پزشکي اما شاهد ببشترين تاثير از شرايط موجود ه

اختصاصي اينپيا: اثرگذاري نامتقارن کرونا روي صنايع مختلف

برخي صنايع تاثير بيشتر و برخي تاثير کمتري از بيماري کرونا مي پذيرند با اين حال روي موضوعاتي مانند پرسنل اثر يکساني دارد
اختصاصي اينپيا: اثرگذاري نامتقارن کرونا روي صنايع مختلف

دکتر آرين قصري، از فعالان صنعت پليمر کشور در گفتگو با اينپيا با اشاره به اين که کرونا روي کسب و کارهاي صنعت اثرات متفاوتي به همراه داشته است گفت اين تاثيرات متفاوت بوده و براي تسخيص ميزان تاثير بايد هر صنعت را به طور جداگانه مورد بررسي قرار داد تا نتايج مناسبي به دست آيد.

وي با اشاره به اين که  به عنوان مثال محصول ژئوممبران هيچگونه تاثيري از جريان شيوع ويروس کورونا نداشته و تقاضاي بازار در قياس با سال‌هاي قبل مشابه بوده است. وي افزود: صنايع بسته بندي ورق هاي پليمري هم مانند روال قبل است و از کرونا تاثيري نگرفته است.

به گفته وي در صنايع قطعات خودرو، آمار تقاضاي شرکت‌هاي خودروسازي کاهش يافته و در حال تکميل کردن خودروهاي غير تجاري هستند که البته سفارشات مطابق روال و به منظور ايجاد دپوي قطعات توسط شرکت‌هاي خودروسازي وجود دارد. 

به گفته دکتر قصري، در بخش تجهيزات پزشکي اما شاهد ببشترين تاثير از شرايط موجود هستيم، به دليل اينکه توجه مراکز درماني به سمت درمان بيماران مبتلا به کورونا متمرکز شده و به هر صورت جو رواني موجب شده که مراجعات به مراکز درماني دولتي و خصوصي کاهش پيدا کند و اعمال جراحي و يا درمان هاي غير ضروري از برنامه بيمارستان ها حذف شود. لذا منابع مالي حوزه درمان هم به سمت پيشگيري و درمان شيوع ويروس کورونا تخصيص يابد.

وي در ادامه افزود: اما نميتوان تاثير منفي بر فضاي رواني  کار پرسنلي چه در بخش توليد و چه در بخش اداري را ناديده گرفت. همچنين اختلال در کار تامين کنندگان واحدهاي صنعتي و نوسانات ناشي از اثرات کورونا در قيمت و يا ميزان عرضه برخي از مواد اوليه مرتبط با شرايط امروز کشور نيز بسيار حائز اهميت ميباشد.

 عيسي غريبي، از فعالان صنعت پليمر نيز در اين ارتباط در گفتگو با اينپيا، با شيوع تدريجي بيماري کرونا، توليد و حوزه خدمات به خطر افتاده و درآمد ها کاهش پيدا مي کند و انتظار مي رود در شرايط فعلي حداقل سه ماه حق بيمه از کارفرما دريافت نشود.

وي ادامه داد: پرداخت ماليات بر ارزش افزوده نيز بايد مورد بازبيني قرار گرفته و بنگاه هاي اقتصادي تا تا 4 ماه از پرداخت ان معاف شوند.

به گفته غريبي، به نظر مي رسد با ادامه روند فعلي کارفرمايان مجبورند با مرخصي طولاني مدت پرسنل موافقت کنند؛ براي اجرايي شدن اين تصميم لازم است براي کاهش فشار مضاعف بر توليد کننده حمايت هاي يادشده را عملياتي کند.

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
2
امروز
113
دیروز
277
هفته
592
ماه
22123
کل
334600