اختصاصي اينپيا: گرم کردن تنور بازار با هيزم شايعات

کد خبر: 10385 تاریخ انتشار: 1398/12/27 11:52:23
نمایش: 1977
اخبار
انتشار خبر تعطيلي بارگيري از عسلويه تا 22 فروردين روز گذشته باعث ايجاد التهاي در بازار شد؛ هرچند اين خبر تکذيب شد اما يک پيام به همراه داشت؛ عده اي در تلاشند تنور بازار را با هيزم شايعه گرم کنند اختصاصي اينپيا: گرم کردن تنور بازار با هيزم شايعات روز گذشته انتشاردو نامه باعث شد تا بازار محصولات پليمري در شرايطي که قيمت هاي پايه در اکثر محصولات کاهشي بود انتشار اين دست اخبار باعث شد بازار آزاد با التهاب موقتي روبرو شود. اين در شرايطي است که بعد از يک دوره التهاب بازار و بورس که ميلياردها تومان رانت را بين دلالان توزيع کرد و باعث شد مواد اوليه با قيمت هاي غيررقابتي به دست توليدکنندگان برسد حالا زمان آرامش براي فعالان اين حوزه بايد باشد. اما به نظر مي رسد انتشار برخي اخبار بي پايه که خيلي زود تکذيب مي شوند با هدف بالا نگه داشتن قيمت ها صورت مي گيرد. نمونه اين اخبار را در هفته هاي اخير در انتشار شايعه اورهال برخي مجتمع هاي پتروشيمي ديده بوديم که هر يک روي بازار اثر عکس قيمت هاي جهاني بر جاي گذاشتند. در اين رابطه روز گذشته ابلاغيه وزير نفت مبني بر متوقف شدن کليه فعاليت هاي اجرايي شرک

اختصاصي اينپيا: گرم کردن تنور بازار با هيزم شايعات

انتشار خبر تعطيلي بارگيري از عسلويه تا 22 فروردين روز گذشته باعث ايجاد التهاي در بازار شد؛ هرچند اين خبر تکذيب شد اما يک پيام به همراه داشت؛ عده اي در تلاشند تنور بازار را با هيزم شايعه گرم کنند
اختصاصي اينپيا: گرم کردن تنور بازار با هيزم شايعات

روز گذشته انتشاردو نامه باعث شد تا بازار محصولات پليمري در شرايطي که قيمت هاي پايه در اکثر محصولات کاهشي بود انتشار اين دست اخبار باعث شد بازار آزاد با التهاب موقتي روبرو شود. اين در شرايطي است که بعد از يک دوره التهاب بازار و بورس که ميلياردها تومان رانت را بين دلالان توزيع کرد و باعث شد مواد اوليه با قيمت هاي غيررقابتي به دست توليدکنندگان برسد حالا زمان آرامش براي فعالان اين حوزه بايد باشد.

اما به نظر مي رسد انتشار برخي اخبار بي پايه که خيلي زود تکذيب مي شوند با هدف بالا نگه داشتن قيمت ها صورت مي گيرد. نمونه اين اخبار را در هفته هاي اخير در انتشار شايعه اورهال برخي مجتمع هاي پتروشيمي ديده بوديم که هر يک روي بازار اثر عکس قيمت هاي جهاني بر جاي گذاشتند.

در اين رابطه روز گذشته ابلاغيه وزير نفت مبني بر متوقف شدن کليه فعاليت هاي اجرايي شرکت هاي حمل و نقل کالا از مقصد عسلويه منتشر شد که ساعاتي بعد توسط سازمان حمل و نقل جاده اي وزارت راه تکذيب شد. بر اساس اين ابلاغيه اعلام شد با توجه به ريسک فاکتورهاي موجود در چرخه حمل و نقل کالا و به منظور کنترل شيوع بيماري کرونا بارگيري از عسلويه تا 22 فروردين99 متوقف خواهد شد. انتشار اين نامه موجي از نگراني را در ميان صنعتگران ايجاد کرد و واکنش هايي را نيز به همرا ه داشت که بلافاصله با ارسال نامه اي توسط سازمان راهداري تکذيب شد.

چند ساعت بعد از انتشار اين ابلاغيه و در شرايطي که برخي رسانه هاي رسمي و مجازي آن را منتشر کردند و باعث التهاب در بازار شدند، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي وزارت راه شهر سازي با انتشار نامه اي اعلام کرد با توجه به شرايط فعلي شيوع بيماري در سطح کشور و عادي بودن شرايط ترافيکي محورها، تا اطلاع ثانوي هيچگونه محدوديت و ممنوعيت ترافيکي در ايام نوروز 99 نشده است.

اين موضوع در شرايطي است که عمده مواد اوليه مورد نياز واحد هاي توليدي صنعت پليمر از منطقه ويژه عسلويه حمل ميشود که پيرو شيوع ويروس کرونا در کشور، صنعت پليمر به ويژه در حوزه پلاستيک تمرکز خود را بر تامين اقلام مورد نياز کشور قرار داده و به صورت خود جوش با افزايش ظرفيت واحدهاي توليدي اقدام به توليد انبوه کالاهاي مورد نياز جهت جلوگيري و مبارزه با اين بيماري قرار داده است، که اين مهم نياز روز افزون به تامين مواد اوليه پليمري از پتروشيمي هاي کشور حتي در ايام تعطيلات نوروز را ميطلبد.

همچنين اشاره به اين نکته حائز اهميت است که چنانچه حمل و نقل مواد اوليه پتروشيمي در منطقه مذکور مختل شود، علاوه بر عدم دسترسي به موقع توليد کنندگان به مواد اوليه جهت توليدات بهداشتي خود، شاهد افزايش قيمت هاي بازار در روزهاي آتي خواهيم بود، اين در حالي است که با توجه به کاهش قيمت هاي جهاني مواد اوليه پليمري و همچنين کاهش قيمت جهاني نفت و کاهش نرخ دلار نيمايي، عملا بايد شاهد کاهش قيمت مواد اوليه پليمري باشيم. ليکن با انتشار اخبار مذکور در روز گذشته، حضور سود جويان در اين بازار پر رنگتر و قيمت هاي مواد اوليه در بازار آزاد افزايش خواهد يافت.

 

افزودن دیدگاه


کاتالوگ محصولات

آرشیو

پیوندها


گالری تصاویر

نظرسنجی

نظر شما در مورد خدمات دهی و کیفیت محصولات آبدشت چیست؟


 

آمار سایت

آنلاین ها
7
امروز
199
دیروز
277
هفته
592
ماه
22123
کل
334686